خبرگزاری کار ایران

در آخرین روز اقامت در ایتالیا انجام شد؛

بازدید هیات حقوق بشری ایران از دیوان عالی ایتالیا و زندان شهر رم

هیات عالی‌رتبه حقوق بشری و قضایی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در سومین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری با ایتالیا در این کشور به سر می برد، در روز آخر گفت‌وگوها از دیوان عالی ایتالیا و زندان رم بازدید و با مقام‌های مربوطه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در بازدید از دیوان عالی ایتالیا، جیووا مامونه دبیرکل و معاون دیوان عالی این کشور با ارایه توضیحاتی در خصوص وظایف، صلاحیت‌ها و عملکرد این دیوان، خواهان گسترش همکاری‌های قضایی فیمابین نظام قضایی دو کشور شد.

برخی اعضای هیات جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، ضمن تشریح ساختار قضایی ایران، توضیحاتی را درخصوص دیوان عالی ارایه کردند.

در این دیدار کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی ستاد حقوق بشر نیز با پرداختن به موضوع‌های تخصصی در دستورکار دور سوم گفت‌وگوهای حقوق بشری به تفاهم به عمل آمده با معاون شورای عالی قضایی ایتالیا در خصوص برگزاری دور چهارم گفت‌وگوها در سال آینده در تهران و با حضور قضات بخش‌های مختلف نظام قضایی ایتالیا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد تعاملات فیمابین دو کشور در حوزه قضایی تداوم و گسترش یابد.

وی همچنین بر وجود مشترکات فراوان در دو نظام قضایی از جمله دیوان عالی اشاره کرد و آن را زمینه مناسبی برای تعاملات و تبادل تجربیات خواند.

هیات ایرانی در پایان از بخش‌های مختلف دیوان عالی ایتالیا بازدید کرد. پس از این دیدار، هیات جمهوری اسلامی ایران از زندان ربیبیا در شهر رم  بازدید و با مسئولان آن گفت‌وگو کرد.

ماریانی رییس زندان و غریب‌آبادی معاون دبیر ستاد حقوق بشر در پایان بازدید، ضمن اشاره به تجربیات خوب دو کشور در حوزه مدیریت زندان‌ها بر تعامل مستقیم مقام‌های زندان‌های ایتالیا و ایران به منظور تبادل تجربیات تاکید کردند.

کد خبر : ۴۱۱۳۳۳