خبرگزاری کار ایران

رییس قوه قضاییه:

برخی کلید مشکلات کشور را در در دستان طاغوت‌ها دیده‌اند

رییس قوه قضاییه، یکی از آثار و برکات نگاه توحیدی را اقتدار توصیف و تاکید کرد: ما در مواجهه با جبهه استکبار باید منطق قرآنی را شناخته و عامل به آن باشیم. انجام فرامین سبب اقتدار و غلبه موحدین بر طاغوت است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در بیست و دومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه که صبح امروز (شنبه) در تهران آغاز شد به تبیین موضوع جهاد کبیر پرداخت و با بیان اینکه از منظر قرآن جهاد کبیر مضمونی فراتر از جهاد با شمشیر داشته و به معنای عدم تبعیت از کفار و طاغوت است.

وی برخورداری از نگاه توحیدی را دگرگون‌کننده تمامی شئون زندگی انسان برشمرد و اظهار داشت: امروز جبهه استکبار در مقابل این نگاه توحیدی قرار دارد؛ آمریکا مصداق کامل جبهه استکبار بوده و ظلم خود را در سراسر جهان گسترانیده است.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: مشکل جبهه استکبار امروز تنها حمایت از رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی و رژیم وهابی آل‌سعود نیست، بلکه مشکل اصلی آنها فضای تجدد است که در آن متولد شده و تنفس می‌کنند.

وی ترویج فردگرایی لیبرالی نسبیت‌گرایی اخلاقی، عقلانیت ابزاری‌گرا و مصرف‌گرایی را از آموزه‌های تجدد برشمرد و گفت: متاسفانه در مقطعی از زمان در کشور ما افکار تجدد ترویج‌شده و در برخی مجلات و کتب این افکار که تمام زوایای اعتقادی و ایمانی ما را هدف قرار داده‌اند، دنبال می‌شد؛ از این‌رو به انسان‌های دین‌مدار و موحدان لازم است که لایه‌های تجدد را به خوبی بشناسند.

آملی لاریجانی منطق قرآن را توحید، عبودیت حق و نقطه مقابل تجدد توصیف و تصریح کرد: از منظر قرآن کریم دو مقوله رجوع به حق و اجتناب از طاغوت همواره در کنار هم بکار گرفته می‌شوند؛ در زمان ما جبهه استکبار مصداق اتم طاغوت بوده و آمریکا با جنایاتی در اقصی نقاط عالم رقم می‌زند مصداق بارز آن بشمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس منطق قرآن موظفیم به طواغیت نه بگوییم، گفت: معنای عدم تبعیت از کنار و استکبار عدم برقراری ارتباط و امنیت بلکه آنچه مهم است اینکه نماینده جمهوری اسلامی زمانی که پشت میز مذاکره قرار می‌گیرند نگاه انقلابی به موضوع داشته و بر اساس هویت دینی و الهی از کفر و طاغوت‌هراسی به خود راه ندهد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: با وجود آنکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به کرات موضوع اقتصاد مقاومتی و تکیه به درون را مورد تاکید قرار می‌دهند، اما متأسفانه برخی کلید مشکلات کشور را در در دستان طاغوت‌ها دیده و به آنها دل خوش کرده‌اند.

وی رجوع به قرآن را حلال مشکلات تمامی عرصه‌ها توصیف و تصریح کرد: مسئولین ما باید نگاه توحیدی را در رسالت و مسئولیت خود بکار ببندند.

آملی لاریجانی یکی از آثار و برکات نگاه توحیدی را اقتدار توصیف و تصریح کرد: ما در مواجهه با جبهه استکبار باید منطق قرآنی را شناخته و عامل به آن باشیم انجام فرامین سبب اقتدار و غلبه موحدین بر طاغوت است.

رییس قوه قضاییه در پایان تاکید کرد: سپاه، پاسدار ارزش‌های انقلاب است که برپایه مبانی قرآنی مهمترین ارزش انقلاب نگاه توحیدی است که باید با تمام وجود از آن حراست کنیم.

کد خبر : ۴۱۱۴۳۱