خبرگزاری کار ایران

محمدرضا تابش در یزد:

زمینه فعالیت آزادانه خبرنگاران فراهم شود

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه فعالیت آزادانه خبرنگاران در راستای حفظ منافع ملی است، گفت: باید زمینه فعالیت آزادانه خبرنگاران را فراهم کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش در جریان سفر خبرنگاران پارلمانی به استان یزد ابراز امیدواری کرد که خبرنگاران ضمن انجام مسئولیت خطیر اطلاع‌رسانی خود از پشتوانه‌های قانونی و حمایتی بهره‌مند شوند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم گردش آزاد اطلاعات، اظهار داشت: باید زمینه فعالیت آزادانه خبرنگاران را فراهم کرد و این امر در راستای حفظ منافع ملی است.

تابش همچنین بر ضرورت حفظ امنیت شغلی خبرنگاران و توجه به خواسته‌های صنفی آنها تاکید و ابراز امیدواری کرد که مجموعه دولت و مجلس در جهت تحقق این امر اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار یزد: تامین و مدیریت مصرف آب مهمترین محور توسعه استان یزد است

سیدمحمد میرمحمدی که در جریان بازدید خبرنگاران پارلمانی یزد در دیدار با خبرنگاران گفت: حرفه خبرنگاری نقش بارزی در رابطه بین مردم و دولت ایفا می کند و رسالت خطیری بر عهده خبرنگاران است که از بازوهای قوی برای آگاهی دادن به مردم هستند.

‎او امانت‌داری را از ویژگی‌های خبرنگاران عنوان و خاطرنشان کرد: امروز شبکه‌های مجازی برای انواع اطلاع‌رسانی بکارگرفته می‌شوند و مردم از نظر دسترسی به اطلاعات امکانات خوبی دارند که این نقطه قوت است اما دولتی‌ها هم برای انعکاس واقعیات نیاز به رسانه دارند و باید انتقادات از آنها مطرح شود تا عیب و نقص ها برطرف شود و این کمک به دولتمردان خواهد بود.

میرمحمدی در ادامه با اشاره به نقش بی‌بدیل مجلس در بین قوای سه‌گانه اظهار کرد: البته مجموعه قوا باید مورد نقد قرار گیرند تا فضای جامعه فضای شفافی باشد و این کار به عهده رسانه‌ها است چرا هرچه که شناخت بیشتر باشد، مشکلات هم کمتر خواهد بود.

او درباره پیشنهادی مبنی بر گرامیداشت روز گفت‌وگوی تمدن‌ها در استان یزد خاطرنشان کرد: ما سرمایه‌های ملی کشور را محترم می‌دانیم و معتقدیم اگر در دوره‌ای وضعیت آنها با نوساناتی مواجه شوند، آنها فراموش‌شدنی نیستند و در تاریخ باقی خواهند ماند.

استاندار یزد با استقبال از این پیشنهاد، تصریح کرد: البته برگزاری چنین مراسم‌هایی باید توسط ان‌جی‌اوها و نهادهای مدنی باشد و اگر این گروه‌ها بخواهند در این رابطه اقدامی کنند، ما هم درحد توان خود حمایت خواهیم کرد.

تابش: اشتغالزایی "چادرملو" برای ۴۲ هزار نفر

محمدرضا تابش‌ در بخش دیگری از سفر خبرنگاران پارلمانی به استان یزد و در جریان بازدید از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در جمع خبرنگاران گفت:‌ مجموعه چادرملو از موفق‌ترین شرکت‌های صنعتی و معدنی طی سال‌های اخیر بوده که توانسته در روند توسعه کشور ایفای نقش کند. این مجموع علی‌رغم محدودیت مالی پروژه‌های خود را با استفاده از کمترین اعتبارات و تسهیلات و با خلق فرصت و موقعیت به انجام رسانده است.

او اضافه کرد:‌ حجم کل سرمایه‌گذاری شرکت چادر ملو ١٣هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان بوده که این رقم با احتساب شرکت‌های تبعی به ۱۶هزار و ۳۰۰میلیارد تومان می‌رسد.  همچنین میزان کل اشتغالزایی در این مجموعه ۴۲هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه مجموعه چادرملو از نظر زیست‌محیطی کمترین آسیب را به طیبعت وارد می‌کند یادآور شد: این مجموعه از تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند و موفق به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی و کاهش ۶۰ درصدی مصرف آب شده و در کنار استفاده از  انرژی‌های نوین اقدام به ایجاد فضای سبز کرده است.

تابش با اشاره به مشکلات بدهی گمرکی ، کمبود منابع و بدهی معوقه به کارگران در مجموعه چادرملو، ثبات مدیریت تخصص گرایی، علم‌گرایی، تعهد و دلبستگی کشور را از دلایل موفقیت این مجموعه در سالهای اخیر عنوان کرد.

مصری‌نژاد رییس مجتمع گندله‌سازی چادرملو  نیز در این بازدید درجمع خبرنگاران گفت:‌ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گذشته یک شرکت دولتی بوده اما به مرور زمان سهام دولت کاهش پیدا کرده واکنون متعلق به بخش خصوصی است البته به دلیل اینکه سرمایه‌گذار اصلی آن بانک سپه است اصطلاحا این شرکت خصولتی به حساب می آید.

او با بیان اینکه پروژه‌های این شرکت با منابع داخلی و بدون استفاده از منابع صندوق توسعه و بانک‌ها اجرایی شده گفت : بیشتر سرمایه‌گذاری‌های شرکت چادرملو در استان یزد انجام می‌شود و مردم استان از آثار مفرط ارزش افزوده آن بهره می‌برند.

مقیمی فرماندار شهرستان اردکان نیز در این بازدید با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله خاتمی گفت: اردکان یکی از بزرگترین شهرستان‌های ایران است و ۳۱ درصد از مساحت استان یزد را شامل می‌شود.

او با اشاره به مشکلات و همچنین نرخ تورم در کشور اظهارکرد: ما به رغم تمامی مشکلاتی که در کشور وجنود دارد نرخ بیکاری‌مان در شهرستان اردکان ۵ درصد است و این نکته بسیار مهمی است که این موفقیت به یمن وجود صنایع و معادنی که در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است، اتفاق افتاده است.

فرماندار شهرستان اردکان همچنین بیان کرد: شهرستان اردکان در حوزه گردشگری و محیط‌زیست نیز موقعیت بی‌نظیری در کشور دارد.

به گزارش ایلنا، خبرنگاران پارلمانی از روز چهارشنبه در سفری سه‌روزه از چهارشنبه تا جمعه به دعوت محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و رییس مجمع نمایندگان استان به استان یزد سفر کردند و ضمن بازدید از اماکن تاریخی و واحدهای اقتصادی حوزه‌های چهارگانه انتخابیه اردکان، میبد، یزد و مهریز با استاندار، نمایندگان مجلس، فرمانداران، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خبرنگاران استانی نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

کد خبر : ۴۱۱۵۱۸