خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات دولت صورت گرفت؛

تصویب چگونگی و میزان ارایه تسهیلات مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۰۶۱

هیات وزیران در جلسه شامگاه یکشنبه خود به ریاست معاون اول رییس جمهوری، چگونگی و میزان ارایه تسهیلات مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا را به تصویب رساند.

به گزارش ایلنا، به موجب این آیین‌نامه، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۹۵ به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، ۸۵ میلیون تومان، مراکز استان ها ۷۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۶۰ میلیون تومان، روستاها ۳۵ میلیون تومان و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ ۴ درصد با مدت باز پرداخت ۲۰ ساله بدون رعایت الگوی مصوب مسکن و نوساز بودن، تعیین شد.

این تسهیلات به افرادی که فاقد مسکن یا مسکن مناسب باشند و پیش از این از تسهیلات مسکن ایثارگری استفاده نکرده باشند، پرداخت می شود.

جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب هستند، با تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند پس از تسویه تسهیلات قبلی مسکن ایثارگری مجدداً از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

به ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب یا ناتمام می‏باشند و در سنوات گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف تسهیلات مصوب در سال ۱۳۹۰ استفاده کرده‏اند، فقط برای یکبار پس از تسویه تسهیلات قبلی با معرفی بنیاد شهید و امورایثارگران یک فقره تسهیلات مسکن صرفاً در قالب تسهیلات ساخت با همان وثیقه قبلی و یا وثیقه جدید پرداخت می‌شود.

در ادامه جلسه، وزارت آموزش و پرورش گزارشی درباره اقدامات این وزارتخانه برای بازگشایی مدارس ارایه کرد.

بر پایه این گزارش، در شروع سال تحصیلی، ۱۰۶ هزار واحد آموزشی با حدود ۵/۱۳ میلیون دانش‌آموز فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کنند.

تعداد دانش‌آموزان در سال جاری دویست هزار نفر بیشتر از سال قبل است و ۵۵۰۰ باب کلاس جدید نیز امسال به مجموعه کلاس‌ها افزوده شده است.

همچنین ۱۳۴ میلیون جلد کتاب درسی نیز چاپ و از شهریور ماه جاری درحال توزیع است.

با تصویب هیات وزیران و در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی موظفند تا مدت دو سال حداقل ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.

هیات دولت در این جلسه همچنین مقرر کرد مبلغ  (۶۲.۵۹۳.۴۰۹) میلیون ریال از بدهی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ناشی از اصل، سود و جرایم تعهدات دریافت تسهیلات برای اجرای طرح‌ها و پروژه‏‌های سرمایه‌گذاری مورد تأیید سازمان حسابرسی، به بدهی دولت منتقل شود.

همچنین هیات وزیران با اختصاص اعتبار به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح غیرمترقبه موافقت کرد.

بر این اساس، دولت مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داد تا در راستای پیش‌آگاهی، پیشگیری، امدادرسانی و مقابله با حوادث غیرمترقبه هزینه شود.

دولت همچنین در راستای توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان بویژه همسایگان، به سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت سه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) اقدام کند.

این موافقتنامه‌ها عبارتند از: «تأُسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا»، «حمایت اداری و مالی برای مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا» و «صندوق امانی».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز