خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی:

گوشمان از حرف‌های بی‌مورد آمریکایی‌ها پر است/ سپاه در مقابل جریان نفوذ می‌ایستد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: توان نظامی ما به حدی است که می‌توانیم همه منافذ حیاتی دشمنان را مورد هدف قرار دهیم.

به گزارش ایلنا، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب در شبکه خبر طی سخنانی اظهار داشت: بعد از جریان دستگیری نظامیان آمریکایی در اطراف جزیره فارسی توسط سپاه، آمریکایی‌ها در رفتار خود یک اضطراب نشان می‌‌دهند و از طرفی هم ایران‌هراسی را در دستور کار خود دارند تا فلسفه‌ای برای حضورشان در منطقه باشد.

وی با بیان اینکه ما گوشمان از حرف‌های بی‌مورد آمریکایی‌ها پر است، گفت: در طول این سال‌ها آنها نسبت به انقلاب اسلامی همواره با احتیاط، احترام و از روی نگرانی و دلهره رفتار کرده‌اند و اگر ما قدرت بازدارندگی نداشتیم آیا آنها در خصوص مسائل هسته‌ای از زمین، هوا، دریا و فضا به پشت میز مذاکره می‌آمدند؟

سلامی ادامه داد: توان ما به حدی است که می‌توانیم همه منافذ حیاتی دشمنان در منطقه را چه از ایران و چه خارج از ایران با هر شدت و توانی مورد هدف قرار دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما می‌توانیم هر نقطه‌ای را که بخواهیم با هر شدت و سطحی هدف قرار دهیم، گفت: دشمن با بخشی از توان ما آشنا است بخش‌های ناپیدای قدرت نظامی ما همواره بیشتر از بخش‌های آشکار توان ما است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما با اقتدار دفاعی و نظامی توانسته‌ایم فرضیه جنگ نظامی را باطل کنیم و این دشمن نیست که این تصمیم را گرفته باشد بلکه ما آن‌ها را مجبور کرده‌ایم.

سلامی خاطرنشان کرد: سپاه در حوزه فرهنگی حتماً در مقابل نفوذ دشمنان می‌ایستد و در مدل سازندگی با روحیه جهادی و همچنین برای عمق‌ دادن امنیت ملی خودمان و دیگران یک حضور جهادی در دور دست‌ها دارد.

وی افزود: امروز بسیج ما یک لشکر بسیار نیرومند برای پاسداری از حریم ارزشمند انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا دستگاه محاسبات مسئولین ما را تغییر بدهند یعنی مسئولین ما را از عقلانیت دینی به عقلانیت مادی سوق دهند.

سلامی گفت: سپاه با رصد اطلاعاتی جریانات، افراد و مسیرهایی که دشمن تلاش می‌کند از آن نفوذ کند، با آن مقابله خواهد کرد. اگر تفکر ما با دشمن هم راستا شود نفوذ اتفاق افتاده و ما نباید اجازه این کار را بدهیم.

وی با بیان اینکه ما در مقابل نفوذ می‌ایستیم، گفت: ملت ایران اجازه استحاله فرهنگی به هیچ‌کس را نخواهد داد و نظام اطلاعاتی و فرهنگی سپاه در مقابل جریان نفوذ می‌ایستد و امروز هم در دیدار با رهبری به ما فرمودند در این خصوص وارد شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه هیچ نگرانی از تهدیدات خارجی و داخلی نداریم،‌ گفت: رهبری، ملت و ایمان سه رکن اصلی قدرت ایران اسلامی هستند و وقتی این سه در کنار هم باشند هیچ تهدیدی متوجه نظام نیست.

کد خبر : ۴۱۲۱۱۶