خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رییس‌جمهور:

مصوبات سفر روحانی به گلستان محقق شده یا در آستانه تحقق قرار دارد

معاون اجرایی رییس‌جمهور با تأکید بر اهمیت وعده‌های سفر ریاست محترم جمهوری به استان گلستان گفت: باید تعهدات این سفر در وقت معین تعیین تکلیف و اجرایی شوند.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در جلسه بررسی تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به گلستان گفت: اعتبارات خوبی در سال ۹۳ به گلستان تخصیص داده شد اما در سال ۹۴ کشور با مشکلات زیادی درگیر بود. خوشبختانه تلاش داریم در سال ۹۵ جبران کمبودهای اعتبارات پروژه های عمرانی را داشته باشیم. مصوبات سفر دکتر روحانی به گلستان یا محقق شده و یا در آستانه تحقق قرار دارد.

وی گفت: ما به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌ها هستیم و تلاش داریم پروژه‌ها در زمان تعیین شده محقق شود و گزارش آن را با صداقت به مردم ارائه دهیم. در چهار سفر رییس دولت قبل به گلستان ۷۵۹۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که تنها ۱۸۰۵ میلیارد تومان با تحقق ۲۴ درصد صورت گرفت در حالی‌که در این دولت، بالای ۹۵ درصد اعتبارات مصوب، تخصیص یافته است.

وی با بیان این‌که «دولت به گلستان توجه ویژه‌ای داشته و برای رشد آن گام‌های خوبی برداشته است»، گفت: باید در پروژه‌هایی همچون آشوراده، راه‌آهن گرگان به مشهد از سمت گرگان و سد قره چای که در این دولت به طور کامل محقق نمی شود، پایه‌گذاری‌های محکمی صورت گیرد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور  درباره زهکشی ۲۲ هزار هکتار از ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی شمالی استان گلستان گفت: باید ردیف مشخصی برای اجرای زهکشی ۲۲ هزار هکتار مشخص شود و با توجه به اهمیت وعده رییس جمهوری و این زهکشی که موجب افزایش تولیدات کشاورزی استان می شود، به طور جدی توسط وزارت نیرو و جهاد کشاورزی مورد پیگیری قرار گیرد.

همچنین در این جلسه، استاندار گلستان و مدیران مربوطه استانی گزارشی از ۶ طرحی که از سوی رییس جمهوری به عنوان وعده های سفر عنوان شده بود ارائه کردند.

۶ طرح اصلی منطقه آزاد اینچه برون، سد نرماب چلچای، زهکشی ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمالی استان، جزیره آشوراده، راه آهن گرگان- مشهد جزو تفاهم نامه ۱۲۱ پروژه عمرانی سفر رییس جمهور به استان گلستان بوده است.

کد خبر : ۴۱۲۲۶۲