خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

امنیت و اقتدار امروز حاصل وحدت مردم است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت به برکت خون شهدا، روحیه ایثارگری مردم و پای کار بودن ملت امنیت بالایی داریم

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش مسئله مهم را وحدت دانست و گفت: تنها با داشتن تجهیزات مناسب وحدت و اقتدار و قدرت به دست نمی آید، بلکه آن چیزی که به تامین امنیت و اقتدار در سطح دنیا کمک می‌کند، انسجام و وحدت ملی و با هم بودن مردم است. این وحدت را انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به وجود آورد و الان نیز ادامه دارد که اگر نبود، این امنیت را امروز نداشتیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با بیان اینکه سیره ما علوی است، گفت: ما در مسیری حرکت می‌کنیم که باید بتوانیم از خود، منافع، دین، کشور و انقلابمان دفاع کنیم. برای این دفاع سیره علوی بر تفکر مان حاکم است.

وی افزود: ایران در طول تاریخ نیز هیچگاه قصد تجاوز به دیگران را نداشته است و تنها برای دفاع خودمان را آماده کردیم تا کسی به ما ظلم نکند زیرا ما هیچ گاه زیر ظلم دشمنانمان نرفته و نخواهیم رفت.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر تلاش فراوان برای تولید تجهیزات نظامی، عنوان داشت: امروز جایگاه بسیار خوبی در بخش تامین تجهیزات مورد نیازمان داشته‌ایم. البته هیچ‌گاه تامین این تجهیزات و ارتقای آنها به منظور تعرض به دیگران نیست، بلکه بر اساس سیره علوی یعنی دفاع از منافع مردم است.

او تجربیات هشت سال دفاع مقدس را یک گنج دانست و عنوان داشت:با این نوع تفکر حرکت می کنیم و همیشه بر کوشش و تلاش مان می افزاییم. امروز بزرگترین سطح امنیت در سطح منطقه، در حمهوری اسلامی ایران است و این مهم به برکت خون شهدا، روحیه ایثارگری مردم و پای کار بودن ملت است.

سیاری سرعت تغییرات در جهان را بسیار سریع و غیر قابل باور توصیف کرد و افزود: امروز تغییراتی که در فناوری های روز دنیا می بینیم، نسبت به سالیان گذشته غیر قابل مقایسه است. با افزایش سرعت تغییرات در فناوری های روز، تجهیزات در نیروهای مسلح نیز افزایش یافته است و همه به دنبال به دست آوردن فناوری ها جدید برای مجهز کردن خودشان هستند. جوانان کشورمان نیز به این باور رسیده اند که می توانند تجهیزات به روز را در کشورمان در همه حوزه های هوایی، زمینی و دریایی تولید کنند.

وی تصریح داشت: به آنچه که داریم بسنده نمی کنیم و به دنبال دست یابی به تجهیزات مدرن و به روز هستیم که این مهم در کشور در حال حاضر مقدور است.

 فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش مسئله مهم را وحدت دانست و گفت: تنها با داشتن تجهیزات مناسب وحدت و اقتدار و قدرت به دست نمی آید، بلکه آن چیزی که به تامین امنیت و اقتدار در سطح دنیا کمک می کند، انسجام و وحدت ملی و با هم بودن مردم است. این وحدت را انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به وجود آورد و الان نیز ادامه دارد که اگر نبود، این امنیت را امروز نداشتیم.

او که با رادیو گفت‌وگو می‌کرد، با تاکید بر داشتن بصیرت میان خواص و مردم اظهار داشت: باید در اوضاع پیچیده امروز بتوانیم حق را از باطل تشخیص بدهیم. بنابراین چه عوام و چه خواص به بصیرت توجه کنند. داشتن بصیرت تنها با حرکت در مسیر ولایت امکان دارد. دشمن شناسی یکی از مسائل مهم امروز است زیرا نمی توانیم بگوییم امروز دشمن مان کسی است که شمشیر و تفنگ به دست دارد و مستقیم رو در روی ما می جنگد بلکه بسیاری قصد دارند نفوذ کنند که اینها نیز دشمن هستند.

کد خبر : ۴۱۲۶۴۰