خبرگزاری کار ایران

محمدرضا صادق:

کرواسی قربانی تهاجم صرب‌ها و ایران قربانی تهاجم صدام است

سفیر ایران در کرواسی در سالگرد دفاع مقدس اقدام به برگزاری مراسمی ویژه به مناسبت این روز در تونلی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم در شهر زاگرب کرده است.

به گزارش ایلنا، همزمان با سالگرد دفاع مقدس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در زاگرب، برنامه‌هایی را به منظور معرفی و تبیین وقایع دوران دفاع مقدس تدارک دیده که از جمله این برنامه‌ها برگزاری یک نمایشگاه و مراسم ویژه‌ای در تونلی است که در جنگ جهانی دوم پناهگاه مردم زاگرب بوده است.

این تونل به پیشنهاد سفیر ایران به شهردار زاگرب اخیرا بازگشایی و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این ابتکار مورد توجه رسانه‌های کرواسی قرار گرفته و در همین راستا روزنامه وچرنی (پرتیراژترین روزنامه کرواسی) مطلبی را در این زمینه منتشر کرده است.

این روزنامه نوشت: 22 سپتامبر 1980 روزی است که صدام حسین جنگ علیه ایران را آغاز کرد، در سالگرد این مناسبت، مراسمی در زاگرب برگزار خواهد شد و محمدرضا صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی به شکل کاملا متفاوتی این روز را گرامی می‌دارد و در همین راستا مراسمی برگزار می‌شود، اما نه در یک هتل و یا نه در یک موزه که به صورت عادی متداول است، بلکه این مراسم ویژه در تونل گریچ زاگرب برگزار خواهد شد.

برخی از وزرا، میلان باندیچ شهردار زاگرب، نمایندگان جوامع دینی و سفرای خارجی مقیم زاگرب و جمعی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی از جمله مهمانان این مراسم هستند.

تونل گریچ زاگرب که در دوران جنگ جهاننی دوم به عنوان سنگر و پناهگاه ساخته شده، خیابان میسنیچکا و خیابان رادیچوا را به هم مرتبط می‌کند.

براساس این گزارش، محمدرضا صادق سفیر ایران به همین دلیل که این تونل سمبل دفاع است، تصمیم به برگزاری این مراسم در این تونل گرفته است.

این روزنامه با بیان اینکه ایران و کرواسی دارای مشترکات زیادی هستند، نوشت: کرواسی قربانی تهاجم صرب‌ها و ایران قربانی تهاجم صدام هستند.

در این مراسم نمایشگاه عکسی از دوران جنگ عراق با ایران و فیلمی به همین مناسبت نمایش داده می‌شود و این نمایشگاه به مدت 2 روز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 

 

کد خبر : ۴۱۲۶۵۶