خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس آذربایجان در دیدار با پاک‌آئین مطرح کرد:

لاریجانی به باکو دعوت شد

در دیدار خداحافظی سفیر کشورمان در باکو با رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان بر گسترش همکاری‌های پارلمانی ایران و آذربایجان تاکید شد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار اگتای اسداف به صورت رسمی از علی لاریجانی، رییس مجلس کشورمان برای سفر به باکو دعوت کرد و گفت: با توجه به اشتراکات ایران و جمهوری آذربایجان، ظرفیت‌های همکاری‌های دوجانبه به‌خصوص در حوزه پارلمانی بسیار زیاد است.

وی با تقدیر از فعالیت چهارساله محسن پاک‌آیین گفت: نقطه عطف ماموریت شما برگزاری اجلاس سه‌جانبه سران ایران، آذربایجان و روسیه بود که هنوز چشم جهانیان را خیره کرده است.

اسداف توسعه مناسبات در عرصه‌های اقتصادی،‌ فرهنگی و علمی و پارلمانی را مهم دانست و با توجه به موقعیت جغرافیایی و مجاورت دو کشور خواستار تعمیق ارتباطات فیمابین شد و گفت: افزایش همکاری‌های دوجانبه به نفع دو کشور برادر و مسلمان است.

در این دیدار محسن پاک‌آیین نیز گفت: روسای‌جمهوری دو کشور در مجموع هفت دیدار در پایتخت‌های دو کشور و نیز کشورهای دیگر داشتند که تحرک قابل توجه به بسط روابط فیمابین بخشیده است.

وی همچنین برگزاری دو اجلاس کمیسیون بین دولتی و نیز امضای 50 سند همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه‌های مختلف را برای تقویت روابط دو کشور مهم ارزیابی کرد.

سفیر کشورمان افزود: در نتیجه عزم و اراده سیاسی مسئولان دو کشور شاهد گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان در همه حوزه‌ها و مقابله با تهدیدات مشترک مثل تروریسم و افراط‌گرائی هستیم.

وی نقش مجلس ملی جمهوری آذربایجان در توسعه روابط دو کشور را موثر دانست و گفت: با کمک مجلس دو کشور موفق شدیم از اهداف عوامل ثالث که برای ایجاد تیرگی در روابط تلاش می‌کردند، جلوگیری کنیم.

پاک‌آیین با تاکید بر این که مسوولان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مراقب روابط فیمابین هستند، گفت: به همین دلیل آینده روابط دو کشور را روشن می‌بینم.

کد خبر : ۴۱۲۶۷۳