خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار نخست وزیر نروژ:

ایران از فعالیت شرکت‌های نروژی در حوزه انرژی و سایر بخش‌های اقتصادی خود استقبال می‌کند

رییس جمهور بر ایجاد تحرک جدید در روابط و مناسبات تهران – اسلو در فضای پسابرجام تأکید کرد و گفت: برجام فرصت مناسبی را برای جبران عقب ماندگی ها در روابط دو کشور ایران و نروژ به واسطه تحریم‌های ظالمانه ایجاد کرده که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه به وقت نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، در دیدار خانم «ارنا سولبرگ»  نخست وزیر نروژ با اشاره به ظرفیت‌های موجود دو کشور برای ارتقاء همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از همکاری و فعالیت شرکت‌های نروژی در حوزه انرژی و سایر بخش‌های اقتصادی خود استقبال می‌کند.

رییس‌ جمهور تصریح کرد: امروز در فضای پسابرجام باید هر دو کشور برای توسعه و ایجاد تنوع در مناسبات و همکاری‌های خود به نفع دو ملت استفاده کنند.

روحانی همچنین بر توسعه روابط و همکاری‌های بانکی، علمی، فرهنگی و فناوری تهران – اسلو تأکید کرد.

رییس‌ جمهوری در ادامه با تأکید بر اینکه مشکلات منطقه نیازمند راه حل سیاسی است، اظهار داشت: به‌رغم پیچیدگی‌ها و مشکلات موجود در منطقه، راه‌حل نهایی، اتخاذ رویکرد سیاسی و مذاکره است و بدون تردید اگر توافق سیاسی حاصل شود مبارزه و بیرون راندن تروریست‌ها سریعتر و امکان‌پذیرتر خواهد بود.

دکتر روحانی تأکید کرد: تهران و اسلو در مسایل منطقه‌ای می‌توانند رایزنی‌ها و همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر داشته باشند و معتقدیم اگر جامعه جهانی خواستار حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه‌ای است، باید به حامیان تروریست‌ها فشار وارد کند.

خانم «ارنا سولبرگ» نخست‌وزیر نروژ نیز در این دیدار با تأکید بر اراده کشورش بر توسعه و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران، گفت: برجام گشایش جدیدی ایجاد کرده و اکنون فرصت خوبی برای تعمیق روابط دو کشور، بوجود آمده است و مصمم هستیم از این فرصت نهایت استفاده را به عمل آوریم.

نخست وزیر نروژ افزود: تهران و اسلو در زمینه صنایع و فناوری جدید ظرفیت زیادی برای همکاری دارند و امیدوارم پس از برجام شاهد تحولات خوبی در عرصه روابط همه جانبه دو کشور باشیم.

کد خبر : ۴۱۲۸۵۰