خبرگزاری کار ایران

دنیس راس در مصاحبه با واشنگتن پست:

آمریکا به اهدافش در پسابرجام نرسیده است/ گمان نمی‌کنم برجام شکست‌خورده باشد

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۹۹۲

دنیس راس مشاور سابق اوباما و یکی از شخصیت هایی کلیدی در دولت احتمالی هیلاری کلینتون در مصاحبه ای با روزنامه واشنگتن پست با بیان اینکه برجام شکست نخورده است گفت: آمریکا هنوز به سه هدف اصلی اش در پسا برجام دست پیدا نکرده و کلینتون در صورت انتخاب باید در سیاست هایش تغییراتی ایجاد کند.

به گزارش ایلنا، دنیس راس در مصاحبه با واشنگتن پست در خصوص اینکه آیا از وقایعی که در پی امضای برجام اتفاق افتاده است متعجب شده یا نه؟ مدعی شد: رک و راست باید بگویم از آنچه در سال گذشته رخ داده تعحبی نکردم. ایران همیشه به دنبال لغو تحریم‌ها بود. در عوض ایران خود را آماده به تعویق انداختن بلندپروازی‌های هسته‌ای‌اش بود هرچند قرار نبود این بلند‌پروازی‌هایش را تسلیم کند.

وی با بیان اینکه در برجام ایرانی‌ها تعهد داده‌اند که هیچ گاه سراغ بمب هسته‌ای نروند، گفت: در برجام پذیرفته شده است که ایران پایگاه صنایع هسته‌ای‌اش را داشته باشند. بعد از ۱۵ سال آنها همچنان گزینه سلاح هسته‌ای را حفظ خواهند کرد. آنها ظرفیت‌هایشان را حفظ می‌کنند و گزینه‌هایشان را نیز در اختیار دارند. آنچه ما به دست آورده‌ایم زمان است. ما ده تا ۱۵ سال زمان خریدیم.

مشاور سابق اوباما در پاسخ به این سوال که آیا او فکر می‌کند برجام شکست خورده است یا نه؟ گفت: من گمان نمی‌کنم برجام شکست خورده باشد اما همیشه باید نقص‌های آن را در نظر داشته باشیم. این توافق راه ایران به سمت بمب هسته‌ای را تا ۱۵ سال به تعویق انداخته است.

راس به سه هدف آمریکا در پسابرجام اشاره کرد و گفت: اول اینکه باید روشن کنیم ما قرار نیست در مقابل تلاش برای دستیابی به سلاح مسامحه کنیم و اگر آنها تعهداتشان را زیر پا بگذارند و به سمت بمب و توسعه سلاح‌های اتمی حرکت کنند ما پاسخ نظامی خواهیم داد.

او ادامه داد: دوم اینکه اجرای توافق منوط به این است که مطمئن باشیم حتی برای نقض‌های ناچیز تعهدات هزینه‌های درخور را به آنها تحمیل خواهیم کرد. سوم اینکه هزینه ایرانی‌ها برای اقداماتی که به بی‌ثباتی در منطقه ختم می‌شود افزایش دهیم.

مشاور سابق اوباما مدعی شد هیچ یک از این اهداف هنوز به دست نیامده اما امید می‌رود که هیلاری کلینتون بتواند با تغییراتی در سیاست‌هایش این دستاوردها را کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز