خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه:

FATF تأثیری در عملکرد سپاه ندارد/ آمریکا تاکنون دردی از کسی دوا نکرده است

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر این که FATF هیچ تأثیری در عملکرد داخلی و منطقه‌ای سپاه ندارد، اظهار کرد: این نهاد دولتی در دوردست توانایی آن را دارد که از هویت مسلمانان و خودش دفاع کند.

به گزارش ایلنا، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به قرارداد FATF با بیان این که «اف.اِی.تی.اف هیچ تأثیری در عملکرد داخلی و منطقه‌ای سپاه پاسداران ندارد و این نهاد دولتی در دوردست توانایی آن را دارد که از هویت مسلمانان و خودش دفاع کند»، اظهار کرد:  همه کنوانسیون‌های بین‌المللی همچون اف.اِی.تی.اف برای تحمیل معیارهای دوگانه آمریکا در جهان تنظیم می‌شوند،‌ چرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود دارد اما رییس پیشین ستاد ارتش آمریکا اعلام می‌کند ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار اسراییل است ولی ایران نمی‌تواند از انرژی هسته‌ای استفاده صلح‌آمیز کند؟! این‌ها دستاورد تلاش نویسندگان آمریکایی پیش‌نویس اف.اِی.تی.اف است.

او گفت: اگر نیرنگ سیاسی آمریکا را بپذیریم و به آن اعتماد کنیم مجبور خواهیم بود در تعاملی قرار بگیریم که آمریکایی‌ها به دلیل خوی استکباری‌شان برابری با ما را نمی‌پذیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آمریکا تا به امروز هیچ دردی از کسی دوا نکرده است و فقط منطق قدرت را می‌فهمد پس ما نمی‌توانیم با کشوری که ما را در نقشه سیاسی خود قرار داده است معاهده‌ای به امضا برسانیم.

او خاطرنشان کرد: هر دشمنی بخواهد به آرمان‌های جمهوری اسلامی آسیبی برساند،‌ در هر جای دنیا که باشد پاسخش را خواهیم داد.

سلامی گفت: بعد از واقعه عاشورا حماسه شگفت انگیزی به غیر از دفاع مقدس وجود ندارد زیرا بیانگر نبرد یک کشور مقابل چندین کشور بود.

به گزارش ایلنا به نقل از صدا و سیما، جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: در آن زمان ایران یک نظام نوپا و تازه تغییر یافته داشت و این فرض که ایران نمی‌توانست از موجودیت خود دفاع کند انگیزه عراق و جهانیان را علیه ما شکل داد.

سلامی ادامه داد: در آن روزها آمریکا دوباره به تاریخ کشورمان بازگشت و حوادثی اتفاق افتاد که در اوج تحریم اقتصادی و تسلیحاتی، ایران توانست یک جنگ با مقیاس جهانی را اداره کند و همه مناطق تحت اشغال را بدون هیچ امتیاز سیاسی به کشور بازگرداند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: در روزگار دفاع مقدس موفقیتی حاصل نشد مگر با ابتکار عمل‌های راهبردی رهبرکبیر انقلاب و ایمان و فداکاری ملت همیشه در صحنه ایران.

او خاطرنشان کرد: شگفتی‌های نظامی که اتفاق افتاد به پشتوانه عظیم ملت و رهنمودهای رهبر انقلاب به ثمر نشست زیرا ما در آن زمان در محاصره کامل تسلیحاتی و اقتصادی بودیم اما دشمن با انواع و اقسام یگان‌های نظامی و تجهیزات جنگی (حدود ۶۰۰ فروند جنگنده هوایی‌ و ۵۰۰۰ نفربر بر روی زمین و دریا مجهز به جنگ افزارهای روسی، آلمانی، انگلیسی و آمریکایی)‌ با حمایت‌های مالی عرب‌های منطقه مقابل ما بود که به طور طبیعی نتیجه این نبرد می‌توانست در روزهای اول به نفع دشمن باشد اما با ابتکار راهبردی امام خمینی (ره) و پشتیبانی ملت غیور،‌ سربلندی ایران برای همیشه در منطقه تضمین شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از درخشنده‌ترین قطعات انقلاب و اسلام است، تاکید کرد: امروز ما به فضل الهی در تولید و گسترش همه جنگ‌افزارها و سیستم‌های بازدارنده بر اساس ظرفیت‌های داخلی چه در ساخت و به کار گیری، مستقل و توانمند هستیم.

او گفت: در حوزه پهپاد در لبه فناوری مدرن جهان و هم راستای آمریکا، چین و روسیه قرار داریم و این مهم نشانگر همت زحمتک‌شان و مهندسان ایرانی و دستاورد تولید بومی ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: از موشک‌های فاتح در برد متوسط گرفته تا قدر در برد بلند، موشک خلیج فارس در برد بلند و سایر موشک‌های بالستیک، کشور ما به سیلویی از موشک‌ها مبدل شده که ما را از اس ۳۰۰ بی‌نیاز می‌کند.

سلامی افزود: ما آمادگی ساخت و به‌روزرسانی سیستم‌های مدرن تسلیحات زمینی مانند تانک،‌ توپ،‌ انواع رادار، موشک‌های بازدارنده،‌ پهپادها، مین‌های دریایی و شناورهای راکت‌انداز دریایی را داریم که همه این‌ها به دست مهندسان کشورمان آمیخته با قلب و روح‌شان تولید می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکایی‌ها همواره برای حل چالش‌های خود از قدرت سیاسی و نظامی استفاده کرده‌اند چون ابزار نظامی را اولین و مهم‌ترین ابزار سیاسی می‌دانند و معتقدند که در امتداد سیاست، مسیری به نام ابزار نظامی قرار دارد. آمریکایی‌ها یاد گرفته‌اند که مشکلاتی سیاسی خود را در آسمان و دریا توسط قدرت نظامی‌شان حل کنند اما هرگز در مسائل‌شان با ما این‌گونه عمل نکرده‌اند زیرا نسبت به قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران با احترام و احتیاط به ادراک رسیده‌اند.

کد خبر : ۴۱۳۰۸۷