خبرگزاری کار ایران

امیر موسوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

ملت ایران درس‌آموخته دفاع مقدس است/ نیروهای مسلح آماده‌تر و مصمم‌تر از هر زمان دیگر هستند

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران امروز مجهز‌تر و مصمم‌تر از هر زمانی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر سید عبدالرحیم موسوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اعلام کرد: جنگ علیه ایران یک علت اصلی و یک سری عوامل تشدید کننده و تسری‌ کننده داشت.

او با بیان این‌که علت اصلی ماهیت نظام سلطه و تقابل آن با انقلاب اسلامی بود، یادآور شد: انقلاب اسلامی با ماهیت الگوسازی،‌ آرمانگرایی و عدم اطاعت از مستکبران و ایجاد تمدن نوین اسلامی به پیروزی رسیده بود  و نظام استکبار به سرکردگی آمریکا جهانخوار تمامیت‌خواهی خود را از دست رفته می‌دید و بنابراین در تقابل انقلاب اسلامی برآمد.

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: علت تسریع‌کننده جنگ تحمیلی این بود که اردوی استکبار طی برآورد اشتباه خود، انقلاب اسلامی را فاقد قدرت دفاعی ارزیابی کرده‌بود و به این واسطه حیوان دست‌آموز خود یعنی صدام را به جنگ علیه ایران واداشتند.

امیر موسوی با بیان این‌که نظام وحشی سلطه، وقتی ملتی را فاقد قدرت‌ دفاعی ببیند بر اثر طبیعت تجاوزگونه خود به او حمله خواهد کرد، گفت: امروز دشمنان انقلاب دزدترین راهزنان عالم هستند و به دنبال تضعیف قدرت دفاعی و توقف رشد دفاعی کشور هستند.

او ادامه داد: با این حال علیرغم میل آنها و با تکیه بر جهاد کبیر و عدم تبعیت از دشمن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز به روز برقدرت تهاجمی و دفاعی خود می‌افزاید.

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری این مطلب که ایران در جنگ هشت‌ساله در برابر قدرت‌ها ظاهری آن روز از شرق و غرب قرار گرفته بود، تصریح کرد: دفاع هشت‌ساله این درس را به ما و همه دنیا داد که یک ملت بر تکیه بر ایمان خدا و ایستادگی بر سر آرمان‌های بزرگ بر هدف مقدس خود خواهد رسید و در این راه تمام قدرت‌های دنیا با همه هیمنه و امکاناتی که دارند، مانند خانه عنکبوت فروخواهند ریخت.

او یادآور شد: درس دفاع مقدس برای آمریکا و رژیم منحوس اسرائیل و شجره ملعونه این است که اگر بار دیگر با اطلاعات غلط بخواهند شانس خود را بیازمایند، پاسخی غیرمنتظره‌تر از آنچه تاکنون دیده‌اند دریافت خواهند کرد.

امیر موسوی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران امروز مجهز‌تر، آماده‌تر و مصمم‌تر از هر زمانی هستند و دشمنان این انقلاب ملت خود را فریب ندهند و جان و مال آنان را نابود نکنند. چرا که اینجا ایران خاستگاه انقلاب و کشور ولایت و امامت است، این ملت درس آموخته دفاع مقدس است و عزت مومنانه خود را با هیچ چیزی تعویض نخواهند کرد.

کد خبر : ۴۱۳۰۹۳