خبرگزاری کار ایران

عارف با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی؛

محدودیت‌ها اجازه پاسخ به مطالبات فرهنگیان را نداده است

رییس فراکسیون امید در مجلس با به صدا درآوردن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه شهید کدخدایی گفت: ارتقای کرامت، منزلت و توجه به معیشت و مطالبات معلمان مسئله حائز اهمیتی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا عارف صبح امروز با حضور در مراسمی که به‌منظور فرارسیدن سال تحصیلی جدید در دبیرستان شهید کدخدایی برگزار شد، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به‌صدا درآورد و در سخنانی اعلام کرد: خدمتگزاری به شما آینده‌سازان این مرز و بوم که قرار است پیشرفت و تعالی این کشور را رقم بزنید، افتخاری بس بزرگ برای همه ما است.

او با اشاره به سند چشم‌انداز بیست ‌ساله کشور، اعلام کرد: درافق ۱۴۰۴ باید جایگاه اول منطقه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و علمی را داشته باشیم.

عارف با بیان این‌که بخشی از این بازه زمانی ۲۰ ساله را پشت‌سر گذاشته‌ایم، گفت: نقشی که جوانان در جریان انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن برعهده گرفتند و اقدام‌های موثری که انجام دادند باید توسط نسل چهارم انقلاب پیگیری شود و به شکوفایی برسد.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر این‌که تحقق شعارهای انقلاب در گرو حل مسائل فرهنگی است، تصریح کرد: توسعه علم و فناوری، سرمایه اصلی نظام و کشور جوانان تحصیلکرده و با انگیزه هستند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین خطاب به دانش‌آموزان گفت: تلاش کنید با حفظ امید و نشاط و مسئولیت‌پذیری بالا گام‌های محکم‌تری را نسبت به جوانان گذشته برداریم، جوانان ما نشان دادند در هر زمینه‌ای که اراده کنند می‌توانند.

او با اشاره به وضعیت نسبتا مساعد شاخص‌های علم و فناوری اعلام کرد: باید با محوریت جوانان و نوجوانان و با اتکا به تعلیم و تربیت اسلامی این مسیر را طی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به مسئولیت خطیر معلمان در تربیت اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: تعداد شهدای دانش‌آموز و معلمان شهید گویای پیشتازی فرهنگیان در همه امور علاوه بر علم و فناوری است.

رییس فراکسیون امید در مجلس دهم با تاکید بر آگاهی همگان نسبت به مشکلات اظهار امیدواری کرد که در شرایط جدید سیاسی حاکم بر کشور، با تلاش و همکاری مجلس و دولت، گام‌های موثرتری برای ارتقای معیشت معلمان برداشته شود و گفت: آموزش و پرورش با چالش‌های جدی روبرو است و محدودیت‌های کشور مجال پاسخ به خواسته‌های مشروع فرهنگیان را نداده است اما امیدواریم با تلاش دولتمردان و همکاری مجلس گام‌های موثری در راستای مطالبات فرهنگیان و ارتقای منزلت معلمان برداریم و به جایی برسیم که تنها دغدغه معلم تعلیم و تربیت باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به دانش‌آموزان توصیه کرد که خوب درس بخوانند و یادآور شد: دغدغه خانواده‌ها و معلمان و مربیان شما تامین امکانات لازم برای تحصیل شما است و باید قدرشناس آنها باشید، آینده کشور در گرو خوب درس خواندن امروز شماست.

رییس مجمع نمایندگان تهران همچنین بر لزوم استفاده بهینه از اوقات فراغت تاکید کرد و خطاب به دانش‌آموزان گفت: ارتقای فرهنگی کشور و جامعه را رقم بزنید چرا که انقلاب ما فرهنگی است و آینده کشور به دست شما خواهد بود.

عارف در پایان با تاکید بر نیاز کشور به متخصصان متعهد، خاطرنشان کرد: همه باید قدر معلمان عزیز را بدانیم، معلمانی که با مشکلات فراوان همواره با تمام وجود برای پیشرفت کشور تلاش کرده‌اند بنابر این دانش‌آموزان باید خوب درس بخوانند تا در آینده فرد موثر، کاردان و مفیدی برای کشورمان باشند. 

کد خبر : ۴۱۳۲۳۷