خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

باید از حقوق و امنیت مردم در فضای مجازی مراقبت کنیم

دادستان کل کشور گفت: همانطور که دادستان مسئول امنیت و حفظ حقوق مردم در فضای حقیقی است باید از حقوق و امنیت مردم در فضای مجازی نیز مراقبت کند که گاهی بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه تودیع و معارفه دادستان بیرجند گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌هایی که بستر مناسبی برای رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به وجود می‌آورد، امنیت است.

او اظهار کرد: اگر امنیت پایدار در کشور وجود نداشته باشد، بی‌شک اقتصاد، علم و... پیشرفت نخواهد کرد که به برکت خون شهدا و فداکاری نیروهای نظامی و انتظامی این امنیت در کشور ما وجود دارد و در سایه آن می‌توانیم قدم‌های مفیدی برداریم.

دادستان کل کشور بیان کرد: اگر بخواهیم ثمره امنیت را دریابیم باید نگاهی به کشورهای منطقه غرب آسیا مثل سوریه، لبنان، ترکیه بیندازیم و ببینیم که چه شرایط و وضعیتی دارند، آن موقع قدر آرامش فعلی کشورمان را خواهیم دانست.

منتظری ادامه داد: امروزه دشمن با نفوذ قصد آسیب‌زدن به کشورمان را دارد و به همین جهت است که رهبر معظم انقلاب بسیار بر موضوع نفوذ تأکید دارند و هدف دشمن از نفوذ نیز دور کردن مردم از هویتی است که این عزت را برای‌شان به وجود آورده است.

وی با اشاره به جایگاه دادستان در نظام قضایی ایران، گفت: در گذشته به واسطه خلاء‌هایی قانونی جایگاه دادستان به خوبی تبیین نشده بود، اما از سال ۹۲ با تصویب قانون آیین دادرسی کیفری فصلی به وظایف و تکالیف دادستان اختصاص یافت.

دادستان کل کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایفی که دادستان‌ها بر عهده دارند صیانت از حقوق عامه است که مصدایق زیادی می‌توان برای آن نام برد و دادستان در تک‌تک این موضوعات می‌تواند ورود پیدا کند.

او با اشاره به اهمیت فضای مجازی بیان کرد: همانطور که دادستان مسئول امنیت و حفظ حقوق مردم در فضای حقیقی شهر است، باید از حقوق و امنیت مردم در فضای مجازی نیز مراقبت کند که گاه بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

دادستان کل کشور یادآور شد: امروزه ما به دنبال این موضوع هستیم که در فضای مجازی نیز امنیت مردم را تأمین کنیم چرا که در غیر این صورت آسیب های فراوانی متوجه مردم خواهد شد.

همچنین در این مراسم سیدحسین مقدس که با حکم رئیس قوه قضائیه منصوب شد، گفت: به عنوان دادستان مرکز استان خراسان‌جنوبی خود را متعهد می‌دانم که نهایت تلاش خود را در راستای حفظ حقوق مردم، اجرای قانون و سیاست‌های اجرای قوه قضائیه بکار گیرم.

او یادآور شد: یکی از مؤلفه‌هایی که در نظر داریم برخورد قاطع با مجرمان به ویژه مجرمان خطرناک است تا ان‌شاءالله امنیت فراگیر در استان ادامه یابد.

کد خبر : ۴۱۳۴۱۶