خبرگزاری کار ایران

کمیسرعالی سازمان ملل در دیدار با رحمانی‌فضلی:

نحوه برخورد ایران با پناهندگان، یک الگو در جهان است

کمیسر عالی در امور پناهندگان گفت: مشاهدات من در سفر به ایران، نشان داد که نحوه برخورد ایران با پناهندگان، یک الگو در جهان است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشورجمهوری اسلامی ایران که در نیویورک به سر می برد با گرندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفتگو کرد.

بنا بر این گزارش در این دیدار کمیسرعالی سازمان ملل در امور پناهندگان، از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در قبال پناهندگان تقدیر کرد.

رحمانی فضلی در دیدار با گرندی، با اشاره به نگرانی ایران از وضعیت و شرایط مهاجرین غیر مجاز که مشکلات فراوانی را برای دولت و مردم ایران بوجود آورده است خاطر نشان کرد: سازمان ملل و نهادهای بین المللی مسئول، بایستی به دولت افغانستان برای ساماندهی و بازگشت مهاجرین غیرمجازبه کشورشان کمک و مساعدت جدی تری کنند.

وزیر کشور در گفتگو با با کمیسر عالی سازمان ملل با یادآوری اینکه؛ کمک های سازمان ملل بسیار ناچیز و کمتر از ٣ درصد هزینه هایی است که ایران در خصوص مهاجرین انجام می دهد، تصریح کرد: سازمان های بین المللی مسئول، بایستی در راستای تامین هزینه های بهداشتی و درمانی، آموزشی و غذائی پناهندگان و آوارگان، مسؤولانه تر اقدام کنند.

در این دیدار رحمانی فضلی بازگشت امنیت به کشورهای درگیر با گروههای تروریستی، همچون؛ عراق، یمن، افغانستان و سوریه و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی آنان را تنها راهکار واقع بینانه جلوگیری از مهاجرت و جابجایی های گسترده بر شمرد

کد خبر : ۴۱۳۴۸۶