خبرگزاری کار ایران

قاسمی در پاسخ به ایلنا:

در نشست نیویورک با جدیت به آمریکا هشدار دادیم/ایالات متحده متعهد شد فشار بر اروپا را بردارد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امریکا متعهد شده است تا فشار را بر اروپایی‌ها بردارد و شرایط را برای اجرای بهتر برجام مهیا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر آنکه رییس‌جمهور پس از بازگشت از نیویورک از قول آمریکایی‌ها سخن گفتند. این قول چیست؟ آیا آمریکا با صدور مجوز برای فروش هواپیما رویکرد جدیدی درباره برجام در پیش گرفته است، گفت: آنچه گفتنی است از طریق آقایان روحانی و ظریف اعلام شد.  همانطور که گفته بودیم بدعهدی و کارشکنی‌های طرف مقابل را در کمیسیون مشترک برجام مطرح کردیم و تذکر دادیم که برجام در مسیر خود پیشرفت نداشته است.

وی با بیان اینکه در نشست نیویورک به جدیت به امریکا تذکر و هشدار دادیم، گفت: به امریکا گفتیم اگر قرار است برجام به حیاتش ادامه دهد، نیازمند پایبندی به تعهدات دو طرف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به مواضع اروپایی ها بیان کرد: دولت‌های اروپایی هم با توجه به مشکلاتی که برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایشان ایجاد شده است، با ما هم صدا بودند. امیدواریم با این هشدار امریکا بتواند مسیر خود را تصحیح کند و به اروپا توصیه کند که با جدیت بیشتری با ایران همکاری کنند و نگران برخوردهای قبلی با ایران نباشند. امریکا متعهد شده است تا فشار را بر اروپایی‌ها بردارد و شرایط را مهیا کند.

کد خبر : ۴۱۴۰۶۷