خبرگزاری کار ایران

وکیلی در صحن علنی:

هنر حکمرانی خوب ایزوله کردن کشور نیست/ روح حاکم بر FATF مبارزه با تروریسم است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که چاره‌ای جز الحاق به نظام جهانی نداریم گفت: ایران بیشترین هزینه مادی و معنوی را برای مبارزه با تروریسم پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدعلی وکیلی در جریان نشست علنی امروز مجلس که به ارائه گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان درباره پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF اختصاص داشت، گفت: در حال حاضر فقط در ارتباط با قرارداد مالی مذکور با مسئله روبرو نیستیم، در مورد الحاق به همه نظام‌های جهانی اشکالاتی شبیه به این در کشور وجود دارد که البته دغدغه مهمی است.

عضو فراکسیون امید در مجلس یادآور شد: هنر حکمفرمایی خوب به این صورت نیست که کشور را ایزوله کرد که احیاناً پرتو نظام‌های جهانی دامن کشور را بگیرد، ما چاره‌ای جز الحاق به نظام‌های جهانی نداریم چون ایران بخشی از جریان جهانی است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران پیشقدم دو مسئله محوری بوده که روح حاکم در قراردادهای مالی است که مبارزه با تروریسم موضوعی بوده و همواره ایران بر آن تاکید داشته و هیچ کشوری به اندازه ایران در زمینه مبارزه با تروریسم هزینه معنوی و مالی نداشته است.

این نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین طوری نگوییم که ایران اسلامی با وجود انجام هزینه‌های زیاد برای مبارزه با تروریسم از مبارزه با تروریسم در این موضوع بیمناک شده است.

عضو فراکسیون امید در مجلس خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بیشترین هزینه را در برخورد با منافقین انجام داده و در بحث مبارزه با داعش نیز بیشترین هزینه معنوی را ایران داده است. ما پیش قدم مبارزه با تروریسم هستیم اما اینکه خارجی‌ها تا چه اندازه به این تعهد پایدار باشند یک بحث ثانویه است. روح حاکم بر این قرارداد مبارزه با تروریسم است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: سوال «از کجا آورده‌اید» سوال رهبران نظام از ابتدا تاکنون بوده و نهادهای جهانی استانداردهایی را در این خصوص وضع می‌کنند، البته در درون کشور نیز باید مکانیسمی وجود داشته باشد تا به مقررات جهانی عمل شود.

وکیلی در پایان یادآور شد: خوداظهاری در قراردادهای مالی تقریباً مسلم است و باید با اقداماتی کشور را از ردیف کشوری مانند کره شمالی در رنکینگ‌ها جدا کنیم و به رتبه شایسته ایران برسانیم.

کد خبر : ۴۱۴۳۷۳