خبرگزاری کار ایران

واکنش لاریجانی به گزارش طیب‌نیا

دستور رییس مجلس به مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون اقتصادی برای بررسی FATF

علی لاریجانی پس از ارائه گزارش طیب‌نیا در مجلس تاکید کرد که هر تعهدی خارج از قوانین وضع شده باید به تصویب مجلس برسد و با بیان این‌که این مسائل پیش از این در شورای‌عالی امنیت ملی بررسی شده از کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز درخواست کرد به آن بپردازند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جریان نشست علنی امروز که به ارائه گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی اختصاص داشت، اعلام کرد: توضیحات وزیر اقتصاد نشان می‌دهد ما قوانین پولشویی و مبارزه با تروریسم را در مجلس تصویب کرده‌ایم و لازم می‌دانیم که به درستی اجرا شود.

او اضافه کرد: آقایان یک برنامه اقدام ارائه شده و حتماً‌ ملاحظاتی نیز در این زمینه وجود دارد و کسی که مذاکره می‌کند باید آنها را مدنظر قرار دهد.

رییس مجلس شواری اسلامی با بیان این‌که اصل این است که چارچوب‌های قانونی رعایت شود، یادآور شد: بعضی از نمایندگان تذکر دادند که مرکز پژوهش‌ها گفته مجلس باید در این زمینه مصوبه داشته باشد. این حرف درستی است اما نکته قابل توجه این است که وقتی قوانینی مثل مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم داریم، باید از آن‌ها بهره ببریم.

لاریجانی خطاب به طیب‌نیا تاکید کرد که صرفاً بر اساس این قوانین می‌توان مذاکره کرد و ادامه داد: تمام ‌آنچه که در مجلس تصویب شده باید رعایت شود و در شورای عالی پولشویی به بحث گذاشته شود. به علاوه اگر در این زمینه تعهدی خارج از قانونی که مجلس گذاشته به وجود بیاید حتماً باید از چارچوب مجلس عبور کند.

رییس مجلس همچنین بر صحبت‌های ذوالنور صحه گذاشت و اعلام کرد: تایید می‌کنم این مسائل پیش از این در شورای عالی امنیت ملی به بحث گذاشته شده بود اما خوب بود که آقای طیب‌نیا بیشتر در این زمینه توضیح می‌دادند.

لاریجانی در ادامه از کمیسیون اقتصاد و مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست کرد مساله FATF را بررسی کند و پس از آن‌که وزیر اقتصاد متعهد شد که اقدامات انجام شده خود را به کمیسیون اقتصادی اطلاع دهد، یادآور شد: قرار ما این است که در چارچوب قوانین مصوب اقدام شود و خارج از این چارچوب عمل نشود

کد خبر : ۴۱۴۴۱۹