خبرگزاری کار ایران

وزیر تجارت استرالیا در تهران:

اظهاراتم را پس نمی‌گیرم/ از عکس‌العمل رسانه‌های ایران به‌هم نمی‌ریزم

وزیر تجارت استرالیا در واکنش به برخی گزارش‌ها در مورد اظهارات او در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: ایران بازار رسانه‌ای بالغی دارد و از آن صداهای مختلفی به گوش می رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس استرالیا، استیون چیوبو وزیر تجارت استرالیا که صبح امروز به تهران آمد، به خبرنگاران گفته که با اخبار رسانه‌های ایرانی که اظهارات او را در زمینه حقوق بشر در ایران بی‌اساس و گستاخانه خوانده‌اند، توجهی نمی‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس چیوبو در راس یک هیات از کمپانی‌های استرالیایی برای بازگشایی فرصت‌های بی‌شمار در بازار ایران برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ تا امروز به ایران سفر کرده است.

روز قبل از این سفر، چیوبو در مصاحبه‌ای با رادیو ای.بی.سی مدعی شده بود نگران آمارهای حقوق بشری در ایران است و رسانه‌های ایران این اظهارات را گستاخانه خوانده‌اند.

وزیر تجارت استرالیا امروز در تهران به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: اظهاراتش در خصوص حقوق بشر در ایران را پس نمی‌گیرد.

چیوبو امروز در مصاحبه با ای.ای.پی نیز در تهران مدعی شده نگران عکس‌العمل رسانه‌های محلی ایران نیست چراکه به اندازه کافی تجربه دارد که از گزارش رسانه‌ها احساس بی‌قراری نکند. ضمن اینکه ایران دارای بازار بزرگ و بالغ رسانه‌ای است و صداهای مختلفی از رسانه‌های ایرانی به گوش می‌رسد.

چیوبو امروز توافقی را با هدف تسریع همکاری‌های تجاری امضا کرده و در همین زمینه گفته ما در اینجا پیشرفت‌های مهمی داشته‌ایم. توسعه روابط تجاری به ایران کمک خواهد کرد و این کمک بیشتر از سرمایه‌گذاری به تنهایی است.

او در توضیح اضافه کرده که معتقد است روابط اقتصادی به ایجاد صلح و ثبات کمک قطعی می‌کند.

کد خبر : ۴۱۴۷۶۰