خبرگزاری کار ایران

ارجاع پرونده تفحص به کمیسیون عمران؛

تاثیر توزیع کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی در روند تحقیق و تفحص از شهرداری تهران

نایب رییس فراکسیون امید در مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به کمیسیون عمران ارجاع شده، بر لزوم ورود کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در این پرونده تاکید کرد و گفت: شهرداری تهران بجای اتهام‌زنی به خبرنگاران، حقانیت خود را اثبات کند.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست هیات رییسه مجلس برای تعیین‌تکلیف تحقیق و تفحص از شهرداری تهران از ارجاع این طرح به کمیسیون عمران خبر داد و گفت: طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در نشست امروز هیات رییسه مجلس مورد بررسی قرار گرفت و برای ادامه بررسی‌ها به کمیسیون عمران ارجاع شد.

لزوم ورود کمیسیون شوراها به تفحص از شهرداری تهران

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم با اشاره به جوانب مختلف این پرونده، یادآور شد: به نظر می‌رسد تمام موارد مطرح شده در این تحقیق و تفحص مربوط به کمیسیون عمران نیست و بسیاری از این موارد برای بررسی دقیق‌تر و غیرجانب‌دارانه‌تر باید به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز ارجاع شود.

او خاطرنشان کرد: بر این اساس به برخی از اعضای هیات تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پیشنهاد کردم طی مکاتبه با هیات رییسه مجلس، خواستار تفکیک موارد و محورهای این تحفص شده و نسبت به ورود کمیسیون شوراها به این طرح پیشنهاد کنید.

کمیسیون عمران صرفاً می‌تواند مسائل فنی را بررسی کند

نماینده اصلاح‌طلب مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران می‌تواند درخصوص نحوه اجرای مسائل فنی و عمرانی و همچنین ساخت و سازها و تغییر کاربری‌ها در شهرداری تهران ورود کند اما مسائلی همچون مدیریت شهری، مسائل مالی و انتصاب‌های شهرداری تهران مربوط به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور است و به نظر می‌رسد دخیل کردن این کمیسیون در تفحص از شهرداری تهران به نفع کشور خواهد بود.

انتقاد از برخورد نامناسب شهرداری تهران با خبرنگاران

نایب رییس فراکسیون امید در مجلس همچنین نسبت به نحوه برخورد با برخی خبرنگاران و به‌ویژه مدیرمسئول و سردبیر سایت «معماری نیوز» انتقاد کرد و گفت: انتظار می‌رود همه در کنار هم، برخورد بهتر و مناسب‌تری با خبرنگاران و اهالی مطبوعات و رسانه داشته‌باشیم.

شهرداری بجای اتهام‌زنی به خبرنگاران، حقانیت خود را اثبات کند

او با اشاره به برخی شنیده‌ها درباره برخورد با مدیرمسئول و سردبیر «معماری نیوز»، گفت: همه مسئولان اعم از مسئولان شهرداری به‌عنوان کسانی که مسائل بسیاری درباره‌مان مطرح می‌شود، بجای این‌که اقدام به اتهام‌زنی علیه خبرنگاران کنیم، صرفاً در راستای اثبات حقانیت خود تلاش کنیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم با بیان این‌که اطلاع دقیقی از توزیع کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی تسهیلات ورزشی ازسوی شهرداری تهران میان نمایندگان ندارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که این مسئله یا مسائلی از این دست صحت داشته باشد، حتماً‌ در روند تحقیق و تفحص تاثیرگذار خواهد بود.

حسین‌زاده در پایان تصریح کرد: قطعاً همه موارد - چه مسائلی که تا به این لحظه در اختیار تیم تحقیق و تفحص قرار گرفته و چه مسائلی که از این پس به کمیسیون عمران به‌عنوان کمیسیون مسئول این پرونده یا به نمایندگان تحقیق‌وتفحص‌کننده ارجاع شود- در ادامه مسیر مورد بررسی قرار می‌گیرد و در پرونده قرار خواهد گرفت.

کد خبر : ۴۱۴۸۸۱