خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی:

رهبر انقلاب در موضع اخیر فتنه‌ای را خنثی کردند

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تدبیرهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در حل و فصل چالش‌های مملکت گفت: معظم‌له به تازگی، فتنه‌ای را در نطفه خفه کردند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی در نخستین جلسه مشترک هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های داخلی در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم اظهار کرد: ایشان بسیار مراقب هستند کجا می‌خواهد آتشی شعله‌ور شود و آن را خاموش می‌کنند که تدبیرهای ایشان جای تقدیر و سپاس دارد.

وی همچنین گفت: روحانیت، مردم و همه نهادهای مختلف از جمله مجلس خبرگان رهبری باید مساله برخورد با منکرات را به صورت جدی پیگیری و با آن مقابله کنند.

رییس مجلس خبرگان رهبری به ایام محرم اشاره کرد و افزود: قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با بیان این که در صورتی که مساله فریضتین در جامعه احیا شود همه احکام الهی احیا خواهد شد و اگر این مساله در جامعه احیا نشود و به دست فراموشی سپرده شود همه احکام نابود خواهد شد، اظهار کرد: بر همه ما واجب است که امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم و به سادگی از آن عبور نکنیم.

وی با اشاره به این که احیانشدن مساله فریضتین منجر به گسترش فساد در جامعه می‌شود تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، روحانیت و نهادهای انقلابی از جمله مجلس خبرگان رهبری باید در احیای امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشند و مساله فریضتین را به مردم بشناسانیم، چراکه در غیر این صورت، معروف تبدیل به منکر و منکر تبدیل به معروف می‌شود.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: مساله دیگر که باید مورد توجه روحانیت و نهادهای انقلابی باشد این است که ببینیم وضع فعلی ما چگونه است و فساد در کجای جامعه قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به هفته نیروی انتظامی، از عملکرد ناجا در برخورد با فسادهای جامعه تقدیر کرد و گفت: هرچند بعضی‌ها با پرسنل این نیرو همکاری نمی‌کنند اما آنها جلوی فساد ایستاده‌اند و با آن مقابله می‌کنند.

کد خبر : ۴۱۵۰۹۴