خبرگزاری کار ایران

ادعای هیلاری کلینتون:

ایران از سرنوشت مامور «اف.بی.آی» که در کیش گم شده، خبر بدهد

هیلاری کلینتون در نشست انتخاباتی در فلوریدا مدعی شد که ایران زمان کافی برای یافتن اطلاعات درباره یک مامور سابق فدرال آمریکا داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در آستانه انتخابات آمریکا در یک تجمعی انتخاباتی در ایالت فلوریدا مدعی شد که «رابرت لوینسون» بیش از ۹ سال است که در ایران ناپدید شده و این زمانی طولانی است تا ایران بتواند اطلاعاتی را درباره سرنوشت او به ما بدهد و اجازه دهد او به آغوش خانه و خانواده‌اش بازگردد. 

کاخ سفید در ماه مارس ۲۰۱۶ در نهمین سالگرد ناپدید شدن رابرت لوینسون مامور سابق «اف.بی‌.آی» از ایران خواست در چارچوب توافق مبادله زندانی‌ها بین دو کشور برای یافتن لوینسون به واشنگتن کمک کند، این در حالی است که کاخ سفید پیش از آن در ماه ژانویه اعلام کرده بود هیچ دلیلی که ثابت کند لوینسون همچنان در ایران است، وجود ندارد اما امیدواریم بتوانیم هر اطلاعاتی را درباره وضعیت او پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا، ایران همواره اعلام کرده هیچ اطلاعی در مورد وضعیت او ندارد و نقشی در گم‌شدن رابرت لوینسون نداشته است.

شخصی به نام داوود صلاح الدین که در آمریکا دیوید بلفیلد نام داشت و مدعی داشتنِ منبع اطلاعاتی است، گفته است: اگر رابرت لوینسون در آینده در جایی خیلی تمیز، با ریش‌های تیغ‌زده، کت و شلوار جدید حاضر شود، اصلا تعجب نکنید.

گفته می‌شود لوینسون که به جزیره کیش سفر کرده بود، کمی پس از اینکه به هتل رسید، یک تاکسی گرفت و بدون آنکه ردی از خود به جای بگذارد، ناپدید شد اما آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت که خانواده وی که از سال ۲۰۱۰ هیچ نشانه حیاتی از وی ندارند، ۲. ۵ میلیون دلار حق السکوت دریافت کردند تا پیگیری‎هایی که ممکن است هویت وی را فاش کند، نکنند.

کد خبر : ۴۱۵۵۵۴