خبرگزاری کار ایران

مطهری در صحن علنی:

هر نماینده‌ای آزاد است درباره تمام مسائل کشور اظهارنظر کند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی پیش از انجام رای‌گیری درخصوص سوال نماینده مردم مشهد از وزیر امورخارجه کشورمان، نسبت به حواشی ایجاد شده در صحن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی مطهری در جریان نشست علنی امروز مجلس که به سوال جواد کریمی قدوسی از محمدجواد ظریف اختصاص داشت، با اشاره به بخشی از سخنان وزیر امور خارجه کشورمان، اعلام کرد: تحت تاثیر فضای جلسه برخی کلمات ازسوی جناب آقای دکتر ظریف صادر شد که احیاناً تحقیر مجلس تلقی می‌شد. به هر حال، نباید کلماتی بکار برده شود که از اقتدار مجلس بکاهد و موجب تحقیر مجلس شود.

او با اشاره به جمله‌ای ظریف مبنی بر این‌که «برای حفظ احترام، اجازه نخواهم داد هیچ‌یک از همکارانم در مجلس مورد سوال قرار گیرد» خاطرنشان کرد: هر نماینده‌ای آزاد است که درباره تمام مسائل کشور اظهارنظر کند و درخصوص هر موضوعی مربوط به وظایف مسئولان اجرایی سوال کند.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هر حال ما این‌ها را سهو لسان تلقی می‌کنیم و نمی‌خواهیم بگوییم که آقای ظریف عمدی داشتند.

او گفت: نباید نیت افراد در طرح سوال نباید موضوعیت داشته باشد و نباید بگوییم سوال‌کننده چه نیت سیاسی دارد و نماینده با هر نیتی که باشد، می‌تواند سوال خود را مطرح کند.

مطهری همچنین با اشاره به یادداشتی که ظریف در اختیار هیات رییسه مجلس قرار داده بود، متن این یادداشت را قرائت کرد: اگر عرائض بنده را به‌دقت گوش کنید، بنده توهینی نکردم ولی اگر کسی برداشت توهین دارد، بنده عذرخواهی می‌کنم.

نایب‌رییس مجلس در ادامه در واکنش به اعتراض عبدالله سامری نماینده خرمشهر که همچنان تاکید داشت ظریف به مجلس توهین کرده، گفت: آن‌چه مطرح شد، توهین نبود. به هر حال تحت تاثیر فضای جلسه ممکن است، کلمه‌ای استفاده شده باشد.

کد خبر : ۴۱۵۸۶۱