خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی:

غربی‌ها جنایات ۷۰ساله رژیم صهیونیستی را نمی‌بینند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه آمریکا به همراه برخی از هم‌پیمانان منطقه‌ای خود با پدیده تروریسم به صورت ابزاری برخورد کرده و عزم لازم برای نابودی این پدیده شوم و خطرناک را ندارد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه، ۱۱ مهرماه) با «دریک ون درمالن» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات ایران و بلژیک گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط دو کشور در تمامی زمینه‌های مورد علاقه به‌ویژه توسعه روابط اقتصادی حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از برخورد دوگانه غرب با مسأله حقوق بشر در جهان اظهار داشت: کشورهای غربی بدون توجه به جنایات ۷۰ ساله رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و یا کشتار بی‌رحمانه مردم یمن توسط رژیم آل سعود، برخی کشور‌ها از جمله ایران را با بهانه‌های واهی و بی‌اساس متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند که این غیرقابل قبول است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه افزود: متاسفانه آمریکا به همراه برخی از همپیمانان منطقه‌ای خود با پدیده تروریسم به صورت ابزاری برخورد می‌کند و عزم لازم برای نابودی این پدیده شوم و خطرناک را ندارد.

او همچنین گفت: اقدام برخی از کشور‌ها برای همراهی با گروهک تروریستی جبهه النصره بر ضد داعش بسیار خطرناک است و می‌تواند اوضاع سوریه و سراسر منطقه را پیچیده‌تر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: گسترش ارتباط پارلمانی میان ایران و بلژیک نقش مهمی در افزایش شناخت متقابل و توسعه همکاری‌های دوستانه فیمابین دارد.

«دیرک ون درمالن» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک نیز در این دیدار گفت: قدمت یکصد و بیست و پنج ساله مناسبات دو کشور نشان دهنده علاقه‌مندی طرفین به حفظ و توسعه مناسبات است.

او همچنین گفت: مجلس و دولت بلژیک علاقه‌مند به توسعه ارتباطات دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی با ایران به عنوان کشوری مهم و تاریخی در منطقه و جهان است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک در ادامه با اشاره به اوضاع منطقه گفت: نمایندگان مجلس بلژیک با کشتار مردم بی‌گناه در فلسطین، سوریه، یمن و دیگر کشورهای منطقه مخالفند و همانند ایران به حل مسائل منطقه از طریق سیاسی و با گفتگو اعتقاد دارند.

«دیرک ون درمالن» در پایان این دیدار گفت: رایزنی و مشورت مستقیم دو کشور در خصوص مسائل دو جانبه و منطقه‌ای اهمیت فراوانی دارد و به بازگشت صلح و آرامش به منطقه کمک می‌کند.

در پایان این دیدار نمایندگان مجلس بلژیک سوالاتی را در خصوص حقوق بشر، تروریسم و تحولات منطقه‌ای مطرح کردند که پاسخ لازم را دریافت کردند.

کد خبر : ۴۱۶۰۱۱