خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

واکنش نوبخت به اظهارات آیت‌الله یزدی/ سریال واکنش‌ها تا انتخابات ادامه دارد

سخنگوی دولت به اظهارات آیت‌الله یزدی در مورد عدم برگزاری مسابقات و همچنین موضوع وزارت ارشاد قم واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره واکنش آیت‌الله یزدی درباره برگزاری کنسرت‌ها و مسابقات فوتبال و همچنین اظهارات رییس قوه قضاییه در مورد سفر وزیر آلمان گفت: دولت به شدت پرهیز دارد که در این ایام تمرکز و صرف انرژی را به مباحث این‌چنینی معطوف کند زیرا سریال این واکنش‌ها تا انتخابات ۹۶ ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: البته برخی مطالب بر پایه دلسوزی است. معتقدیم باید در بسط و نشر موسیقی ایرانی باید اقدام کرد. ما خیلی از مباحث را در مجامع مذهبی مورد توجه قرار می‌دهیم. هنر مدیریت همین است که با مجموعه‌ای از تضاد‌ها مواجه هستیم باید بیشترین منفعت برای مردم حاصل شود. دولت خودش روشی دارد. شاید خیلی‌ها نظراتی در مورد مذاکره ما با دیگران داشته باشند اما ما در چارچوب مصالح ملی عمل می‌کنیم و از حقوق ملت کوتاه نمی‌آییم.

نوبخت یادآور شد: نمی‌دانم وزیر ارشاد چه اقدامی می‌کند، اما سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضع‌گیری می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که دولت چه برنامه‌ای دارد که از موضع خود در مورد کنسرت‌ها عقب‌نشینی نکند؟ تصریح کرد: این باید در چارچوب قانونی انجام شود. وقتی کنسرتی مجوز دارد کسی نمی‌تواند به صورت فراقانونی نسبت به لغو آن اقدام کند. ما به ارتباط خود با مراجع و آیات عظام اهمیت خاصی قایلیم ولی این عرصه بسیار پر تلاطم است. رقبا از هر فرصتی استفاده می‌کنند. ما باید معقول عمل کنیم و از هنرمندان خود حمایت کنیم این به معنای بی‌توجهی به نظرات آیات عظام نیست. مدیریت این دو عرصه هم بسیار دشوار است. انتظار این است مدیران ما تصمیم‌های سنجیده بگیرند.

کد خبر : ۴۱۶۶۰۰