خبرگزاری کار ایران

بیانیه علی‌اکبر صالحی؛

اگر سودای ریاست جمهوری داشتم، قبلا می‌آمدم/ قصد کاندیداتوری ندارم

رییس سازمان انرژی اتمی با انتشار پیامی به برخی گمانه زنی‌ها و تحلیل‌های منتشر شده در فضای مجازی و در سطح رسانه‌های گروهی مبنی بر احتمال نامزدی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری آتی پایان داد.

به گزارش ایلنا، متن پیام علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بنا بر برخی گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های سیاسی منتشر شده در فضای مجازی و در سطح رسانه‌های گروهی، اطلاع یافتم که بعضی عزیزان، نکاتی را مبنی بر احتمال نامزدی این‌جانب جهت تصدّی مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند.

نخست لازم به‌ذکر است که چنانچه این کمترین، چنین سودایی در سر داشتم، زمانی پای در این کارزار می‌نهادم که شرایط و موقعیّت برای حضور در این میدان به مراتب فراهم‌تر بود. امّا اینجانب هیچ‌گاه خود را آراسته به هنر‌ها و کمالاتِ لازم برای احراز این مقام ندانسته‌ام و همچنان بر این عقیده استوارم.

افزون بر این، بنده حضور در میدان رقابت با ریاست محترم جمهوری را خلاف اخلاق و ادبِ سیاسی تلقّی کرده  و بر خود فرض می‌دانم که حدّ خود بشناسم. هر اقدامی به وارونۀ آنچه گفته شد، خلافِ راه صواب و نقضِ رأی اولی الالباب است.

ضمن سپاس و قدردانی از حُسن ظنّ دوستان، از درگاه یگانۀ هستی بخش مسئلت می‌کنم تا دولت خدمتگزار را در تداوم بخشیدن به اقدامات مؤثّر خود در پیشبرد اهداف نظام اسلامی موفّق دارد و این بندۀ ناچیز را در ادامۀ خدمت به میهن عزیز اسلامی در سایۀ هدایت‌های رهبر فرزانۀ انقلاب اسلامی و تدابیر ریاست محترم جمهوری یاری رساند.

سینۀ تنگ من و بار غمِ او هیهـات مردِ این بار گران نیست دلِ مسکینم
من اگر رند خراباتم و گر زاهدِ شهر این متاعم که همی بینی و کمتر زینم

به گزارش ایلنا در روزهای گذشته خبری منتشر شده مبنی بر اینکه سه نفر از نمایندگان جریان اصولگرا گفته بودند که جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به دنبال نامزدی علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی است.

آنها گفته بودند که هنوز رایزنی با صالحی برای این موضوع آغاز نشده و اصولگرایان به دنبال رسیدن به یک وحدت نظر در جریان خود هستند که بعد از آن گفت‌وگو با صالحی را آغاز کنند.

کد خبر : ۴۱۶۶۷۷