خبرگزاری کار ایران

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان با عراقچی دیدار کرد

سیگرید کاگ هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان که به منظور رایزنی با مقامات کشورمان عصر یکشنبه وارد تهران شده است، با سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، سیگرید کاگ هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان که به منظور رایزنی با مقامات کشورمان عصر یکشنبه وارد تهران شده است، با سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص بررسی راه‌حل‌های ممکن برای برون رفت از مشکلات لبنان از جمله انتخاب رئیس جمهور این کشور در چهارچوب تلاش‌های سازمان ملل تبادل نظر کرد.

سیگرید کاگ ضمن تشریح مشکلات موجود در لبنان و تاثیرپذیری آن کشور از تحولات منطقه به ویژه حضور تعداد زیادی از آوارگان سوریه، بر ضرورت حمایت کشورهای منطقه از تلاش‌های سازمان ملل برای کمک به گروههای لبنانی به منظور دستیابی به راه حل سیاسی تاکید کرد.

در این دیدار سیدعباس عراقچی نیز با تاکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات، صلح و استقرار لبنان گفت: بحران‌های منطقه بهم پیوسته است و تنها راه حل برون رفت از آن رسیدن بازیگران منطقه‌ای و بین المللی به یک درک مشترک و پیروی از راه حل سیاسی است.

 

کد خبر : ۴۱۶۷۶۹