خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری:

دشمنان با کوچک‌ترین تعرض، سخت پشیمان می‌شوند

آیین اختتامیه یادواره شهدای شهر بابل با عنوان «شب نشینی در بهشت» با حضور امیر دریادار سیاری در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش طی سخنانی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ضمن مقایسه شرایط کنونی جهان با واقعه عاشورا گفت: زمانی که انقلاب شکوه‌مند اسلامی به پیروزی رسید، یکی از اهداف انقلاب، احیاء تمدن بزرگ اسلام ناب محمدی (ص) بود که دشمنان با همه ابزار‌ها و تمام توان در مقابل این اقلاب ایستادند غافل از اینکه مردم آگاه و ولایتمدار ما با تأسی از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) با اهداء خون و تقدیم شهدای عزیزی که امشب در جوار ملکوتی تعدادی از این بزرگواران قرارگرفته‌ایم پای انقلاب ایستادند و دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشتند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما از ابتدای انقلاب اسلامی برای براندازی این نظام مقدس به توطئه‌های بسیاری دست زدند اظهار داشت: دشمنان که منافع خود را در منطقه از دست داده بودند با افکار و اهداف پلید ضمن ایجاد اختلافات مذهبی و قومی و ترور شخصیت‌های انقلابی، جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند اما مردم عزیز کشور ما در کنار نیروهای مسلح، علی رغم تأمین همه جانبه رژیم بعثی، با غیرت، همت، شهادت طلبی و ایثار اجازه هیچگونه تعرضی به دشمنان قسم خورده این انقلاب نوپا نداده و حماسه‌های عظیمی خلق کردند.

سیاری با مقایسه جایگاه کشور قبل و بعد از انقلاب در ابعاد سیاسی، اجتماعی، نظامی و قدرت نرم افزود: از بعد سیاسی در زمان قبل از انقلاب کشور ما توسط بیگانگان اداره می‌شد در حالیکه امروز به برکت این نظام مقدس تمامی تصمیم سازی، تصمیم گیری و انتخاب‌ها توسط خود مردم و جوانانی که تربیت یافته در دامن مادرانی مومن و انقلابی هستند صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه توان دفاعی و جایگاه نظامی کشور را بسیار بالا ارزیابی و تصریح کرد: امروز برخلاف دوران پیش از انقلاب اسلامی درس خودکفایی و تکیه بر توان داخلی با تأسی از رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در دستور کار قرار گرفته و بحمدالله تمامی تجهیزات دفاعی و نیازمندی‌های نظامی خود را در داخل مرتفع می‌کنیم. گواه روشن بر ادعای جایگاه بالای کشورمان، نشستن ابرقدرت‌های دنیا پای میز مذاکره با جمهوری اسلامی ایرانِ همیشه سرافراز است و البته این توفیقات حاصل نمی‌شود مگر به برکت خون شهدا و ایثارگران.

وی در ادامه ایران را یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا توصیف کرد و اظهار داشت: بحمدالله امروز به برکت خون شهدا در اوج اقتدار هستیم و دشمنان ما خوب می‌دانند که چنانچه کوچک‌ترین تعرضی به این کشور صورت پذیرد مانند هشت سال دفاع مقدس چنان پاسخی خوهند گرفت که از کرده خود سخت پشیمان شوند. رزمندگان و فرزندان این ملت درس آموخته‌های مکتب عاشورای امام حسین (ع) هستند و تحت هیچ شرایطی زیر بار ظلم نخواهند رفت چرا که مسیر سرخ شهادت از آرمان‌های این ولایتمدارانِ پادر رکاب است.

سیاری ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم، آنان را جزء دست‌های بلند دفاع از حریم اسلام و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خاطر نشان ساخت: همه ما بایستی شهدا را الگوی جوانانمان قرار دهیم تا بتوانیم در جنگ نرم دشمن و این جبهه پرخطر، در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان مدیون خون شهدا نباشیم.

ور در پایان گفت: در عرصه دریا‌ها نیز این اطمینان را به ملت شریف ایران می‌دهیم که فرزندانشان در نیروی دریایی راهبردی ارتش بعنوان مظهر اقتدار آنان در دریا، در قالب ناوگروه‌های اعزامی به آبهای آزاد و بین المللی با مأموریت‌های ۱۲۰ روزه تمام تلاششان را بکار می‌گیرند تا در راه پرافتخار دفاع از کیان مملکت اسلامی و در میان امواج سهمگین و پرتلاطم دریا‌ها با سربلندی و اقتدار از منابع، منافع و آبراه‌های مورد تهدید بیگانگان، اجازه هیچگونه تعرضی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نخواهند داد و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

کد خبر : ۴۱۶۷۹۰