خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی:

مجلس به دنبال مچ‌گیری از مدیران نیست/ طرح‌های ملی نباید روی طرح‌های توسعه‌ای استان‌ها سایه بیفکند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای دستیابی به افق‌های روشن باید از ظرفیت‌های موجود برای توسعه همه جانبه کشور استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با بیان اینکه کشور در حال عبور از یک دوره سخت است گفت: باید برای دستیابی به افق‌های روشن از ظرفیت‌های موجود برای توسعه همه جانبه کشور استفاده کرد. 

وی به لحاظ توسعه کهگیلویه و بویراحمد را کمبرخوردار‌تر از سایر استان‌ها توصیف کرد و افزود: باید با محتوا بخشیدن به برنامه‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری، نیازهای این استان به استان‌های مشابه را در برنامه ششم توسعه تعمیم بدهیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با ضروری دانستن اجرای طرح‌های توسعه در استان‌ها گفت: نباید طرح‌های ملی بر روی طرح‌های توسعه‌ای استان‌ها سایه بیفکند. 

لاریجانی ایجاد صندوق‌های توسعهٔ استانی را رهآورد سفرهای استانی دولت دانست و گفت: این صندوق‌ها فرصتی مناسب برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای در استان‌ها است. 

وی تقویت مشوق‌های سرمایه گذاری برای توسعه صنایع حاشیه‌ای نفت و گاز و گردشگری را برای کهگیلویه وبویراحمد مهم توصیف کرد و گفت: بخش مهمی از توسعه را بخش خصوصی میسر می‌کند که با ایجاد چنین بستر‌هایی در استان‌هایی کمتر توسعه یافته از جمله کهگیلویه و بویراحمد زمینه مشارکت این بخش به عنوان بازوهای اجرایی مسیر توسعه را فراهم می‌کند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مانع قانونی برای استقرار و سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ در استان‌های کوچک وجود دارد گفت: می‌توان با مشوق‌های فراوان و متنوع زمینه حضور موثر شرکت‌های مشابه را در این استان‌ها فراهم کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت دیوان محاسبات برای ارزیابی مدیران موفق و مبارزه با تخلفات مدیریتی گفت: مجلس به دنبال مچ‌گیری از مدیران نیست بلکه کمک به تحقق اهداف مدیریتی کلان هدف غایی دیوان محاسبات در تحقیق و تفحص‌ها است. 

لاریجانی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای سه نماینده در سه کمسیون کلیدی در مجلس است گفت: این نمایندگان می‌توانند به کمک مدیران استانی راه‌های توسعه را شناسایی و در مسیر آن گام بردارند.

کد خبر : ۴۱۷۳۹۳