خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

عده‌ای از آمریکا می‌ترسند/ فضای مسابقه فوتبال ایران عاشورایی باشد

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه عده‌ای از آمریکا می‌ترسند، تصریح کرد: باید مقابل دشمن ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت به مناسبت ماه محرم با بیان اینکه باید مقابل دشمن ایستادگی کرد گفت:  امروز هم عده‌ای مقابل آمریکا می‌ترسند و می‌گویند بالاخره ما باید کاری کنیم که با آمریکا کنار بیاییم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه ما توان بسیاری داریم و با توان داخلی کشورمان می‌توانیم بی‌نیاز شویم و نیازی به کشورهای دیگر و آمریکا نداشته باشیم. بعد از امید به خدا و تکیه به توان خود، این است که ما هدفی که اسلام برای مشخص کرده را بشناسیم.

او اضافه کرد: عملی که امام حسین انجام داده، تحریک قلوب و عواطف بود و در این زمینه از هر زمینه که می‌شود عواطف مردم را تحریک کرد، امام حسین استفاده می‌کند.

موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه وظایف نسبت به دین بسیار زیاد است، گفت: یکی از این وظایف امرو به معروف و نهی از منکر است و اگر این مسئله بین ما نباشد، حکومت اسلامی ساقط می‌شود؛ خون شهدا بر باد می‌رود؛ انقلاب بر باد می‌رود بنابراین این موضوع بسیار مهم است و باید بدانیم روح انقلاب امام حسین امر به معروف و نهی از منکر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که آیا در دوره کنونی منکر داریم، خاطرنشان کرد: سلطه آمریکا یک منکر است که باید مقابل آن بایستیم. الان همه یا آز آمریکا می‌ترسند یا تطمیع شده‌اند یا هر دو حالت اتفاق افتاده است. رژیم آل‌سعود را ببینید. اسراییل و داعش را ببینید. اینها همه ایادی آمریکا هستند. لذا اینها منکرات اصلی نظام اسلامی هستند و باید کشورهای اسلامی را بیدار کرد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران متذکر شد: پیشنهاد می‌دهم اتاق فکری تشکیل شود و تمام منکرات چه داخلی و خارجی را احصا کند. بیکاری، مواد مخدر، سوءاستفاده از بیت‌المال و ... همه منکرات داخلی هستند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه در این دنیای پر از ناامنی، ایران در امنیت کامل به‌سر می‌برد، با اشاره به فاجعه منا اعلام کرد: بنا دارم در تمام خطبه‌ها این فاجعه را یادآوری کنم. کشورهای اسلامی فراموش نکنند که برای مدیریت حج فکری کنند. تا چه زمانی باید آل سعود نالایق مدیریت حج را برعهده داشته باشد.

او به موضوع برگزاری بازی تیم ملی فوتبال کشورمان با کره جنوبی در شب تاسوعای حسینی اشاره کرد و گفت: اگر قرار است شب عاشورا فوتبال برگزار شود، باید کاملاً فضا عاشورایی باشد. باید در و دیوار سیاه‌پوش باشد و فریاد یا حسین در فضا شنیده شود و بجای کف زدن، همه فریاد بزنند یا حسین.

کد خبر : ۴۱۷۵۴۵