خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی:

تنها ۱۰ درصد بودجه کشور صرف عمرانی و آبادانی می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشریح وضعیت کنونی بودجه و اعتبارات کشور، اظهار داشت: از مجموع اعتبارات کشور، تنها ۱۰ درصد آن هزینه عمران و آبادانی می‌شود.

به گزارش ایلنا از گچساران، علی لاریجانی در نشست شورای اداری گچساران گفت: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات کشور صرف پرداخت حقوق و مزایای دستگاه‌ها و ادارات می‌شود.

او با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان برای عمران و آبادانی کشور هزینه می‌شود، اظهار داشت: این میزان معادل ۱۰ درصد اعتبارات کشور است. اکنون ۹۰ درصد اعتبارات هزینه پرداخت حقوق و مزایا و تنها ۱۰ درصد هزینه عمران و آبادانی کشور می‌شود.

لاریجانی، اعتبارات عمرانی کشور را برخلاف سایر کشورهای توسعه‌ای دنیا عنوان و خاطرنشان‌ کرد: اینکه رهبری انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، برای همین موضوع است.

وی گفت: کشورهایی می‌توانند بر بیکاری خود فائق آمده و آن را حل کنند که بخش‌های تولیدی آن چابک و دولت آن کوچک شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان ایکنه اکنون از رشد ۸ درصدی اقتصادی کشور مدنظر رهبری انقلاب فاصله داریم، یادآور شد: باید با سرمایه‌گذاری و حمایت از آن بسترهای این رشد را فراهم آوریم.

لاریجانی افزود: باید بسترهای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در کشور فراهم کنیم و از سویی بسترهای کار و تولید و تلاش نیروهای انسانی را نیز فراهم سازیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری با بخشنامه و قانون توسعه پیدا نمی‌کند، بیان داشت: مردم و دولت باید در کنار هم اتحاد داشته و برای اداره آینده کشور برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به وضعیت کنونی کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار داشت: پروژه‌های خوبی در استان وجود دارد که باید به بهره برداری برسند.

لاریجانی گفت: به وزیر راه و مسکن خواهم گفت که نگاه ویژه‌ای برای اتمام پروژه پاتاوه - دهدشت داشته باشد. برای سایر پروژه‌ها مانند پتروشیمی‌ها، گردشگری، آب و کشاورزی نیز توصیه‌های لازم ونگاه ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

کد خبر : ۴۱۷۵۹۱