خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس مجلس نمایندگان مالزی:

توسعه روابط ایران و مالزی به نفع دو ملت و منطقه است

رییس جمهوری در دیدار رییس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به مذاکرات خود با نخست وزیر این کشور تاکید کرد که اراده دولت‌های ایران و مالزی ایجاد رابطه‌ای نزدیک‌تر و توسعه همکاری‌ها است و باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در دو کشور برای تحقق سریع‌تر این هدف بهره گرفت.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار «پاندیکار امین» گفت: تهران و کوالالامپور مصمم هستند سطح روابط خود را در مرحله نخست به سطح دوره قبل از تحریم‌ها بازگردانده و در مرحله بعدی نیز بسرعت میزان مبادلات خود را به دو برابر افزایش دهند و حمایت و تقویت همکاری‌های پارلمانی این روند را تسریع می‌کند.

روحانی با بیان اینکه آماده ایجاد روابط هر چه بهتر بین دو دولت و دو پارلمان هستیم، اظهارداشت: توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، علمی و پارلمانی به نفع دو ملت ایران و مالزی و منطقه است.

رییس جمهوری به شرایط منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و افزود: مسئولیت دینی، اخلاقی و انسانی ما برای ایجاد وحدت در جهان اسلام در شرایط کنونی مضاعف است و ایران و مالزی به عنوان دو کشور بزرگ جهان اسلام، می‌توانند با هماهنگی بیشتر به حل و فصل مشکلات مسلمانان کمک کنند.

او با تاکید بر ضرورت تقویت پایه‌های همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان همه ادیان و مذاهب گفت: برای تقویت ثبات و امنیت در کشور‌ها، راهی جز بالابردن مدارا نیست و اساس دین اسلام بر این است که مشترکات را افزایش داده و از اختلاف و تفرقه پرهیز شود.

رییس مجلس نمایندگان مالزی نیز در این دیدار تاکید کرد که مجلس مالزی از توسعه و تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌ها حمایت می‌کند.

 «پاندیکار امین» با قدردانی از مذاکرات سازنده سران دو کشور در مسیر توسعه همکاریهای مشترک، گفت: هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط تهران - کوالالامپور وجود ندارد و همکاری‌های بانکی میان دو کشور می‌تواند به این روابط شتاب بخشد.

وی با اشاره به سفرهای متعدد خود به تهران اظهارداشت: پارلمان‌های ایران و مالزی قطعا پشتیبان خوبی برای تعمیق و توسعه روابط دو کشور هستند.

کد خبر : ۴۱۷۶۶۳