خبرگزاری کار ایران

ادعاهای پوچ عربستان درباره قدرت دریایی خود و تجهیزات نظامی ایران

رسانه‌های عربستان ضمن بیان فهرستی از تجهیزات نظامی نیروی دریایی این کشور آن را در مقایسه با ناوگان ایران به روز خوانده و مدعی شده‌اند که ناوگان دریایی ایران از زمان شاه تا کنون به روز نشده است. آنها رزمایش اخیر نیروی دریایی‌ این کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز را در رقابت با ایران تفسیر کرده‌اند.

به گزارش ایلنا «سعودی گازت» به وجود ناو جنگی، قایق‌های پرسرعت، هواپیماهای نیروی دریایی، تک تیرانداز‌ و واحد‌های امنیتی ویژه عربستان در این رزمایش اشاره کرده و مدعی شده که عربستان سومین قدرت دریایی منطقه بعد از ترکیه و اسرائیل است. 

روزنامه گازت سعودی رزمایش اخیر نیروی دریایی سعودی را به بهانه حفاظت از مرزهای دریایی و بنادر مهم این کشور در مقابل حملات حوثی‌های یمن توصیف کرده و گفته است: نیروی دریایی عربستان تعداد زیادی ناوچه‌ رادار گریز و پوشش دفاعی مناسب هوایی دارد که همین امر موجب برتری این نیرو در مقابل ایران است که ناوچه‌های آن آخرین بار در سال ۱۹۷۰طراحی و خریداری شده است. 

در این گزارش گفته شده که ایران دارای دو نیروی دریایی مستقل با فرماندهی جداگانه است. یکی از این دو نیرو نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است و نیروی دوم به سپاه پاسداران ایران تعلق دارد. کارکرد و مسئولیت‌های آن‌ها همپوشانی دارد اما نحوه آموزش و تجهیزات آن‌ها با هم متفاوت است.

این روزنامه رسمی عربستان سعودی در گزارش خود به فهرستی از تجهیزات نظامی خریداری شده از آلمان و فرانسه و آمریکا اشاره کرده و آن را دلیل اصلی قدرتمند بودن نیروی دریایی خود می‌داند.

این گزارش مدعی شده است: سه تخریب‌گر ایران حدود ۵۰ سال سن دارد. غالب سلاح‌های ساخت غرب در ایران در زمان شاه خریداری شده و هرگز به روز رسانی نشده است. تسلیحات به روز ایران از روسیه، چین و کره شمالی خریداری می‌شود.  

این رسانه سعودی می‌افزاید: ایران در رزمایش ماه اخیرش تهدید آمیز ظاهر شده است.

کد خبر : ۴۱۷۹۴۲