خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه کنگو با جابری انصاری دیدار کرد

معاون وزیر خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو که همراه با هیاتی متشکل از مسئولان وزارتخانه‌های مختلف این کشور به تهران سفر کرده است، با معاون وزیر امور خارجه دیدار و پیرامون راههای گسترش و تعمیق روابط دو کشور گفتگو و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، فرانک مالیلا در این دیدار گزارشی از نتایج مذاکرات خود در تهران با مسئولان وزارتخانه‌ها و شرکت‌های مختلف ایران از جمله در حوزه‌های انرژی و کشاورزی ارائه داد و این مذاکرات را مفید و گام اول در توسعه روابط دو کشور دانست.

معاون وزیر خارجه کنگو توسعه توانمندی‌های صنعتی و فناوری ایران را ستود و با اشاره به وجود منابع بالقوه در کنگو افزود ترکیب منابع کنگو و توانمندی‌های ایران می‌تواند همکاریهای دو کشور را مثمرثمر سازد. 

جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه نیز در ابتدای این دیدار با تقدیر از پاتریس لومومبا شخصیت برجسته کنگویی مبارز با استعمار، به زمینه‌های خوب موجود در روابط دو کشور اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی، گفت دیدار معاون وزیر خارجه کنگو از تهران و شکل گیری کمیته سیاسی مشترک می‌تواند مقدمه ساز شروع دوره جدید همکاری‌های دو کشور باشد.

جابری انصاری همچنین با اشاره به ظرفیتهای قابل توجه ایران در زمینه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی مهندسی ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور در این زمینه‌ها گسترش یابد. 

معاون وزیر خارجه کنگو یکی از زمینه‌های همکاری دو کشور را رویارویی با تروریسم دانست و افزود از بلایای واقعی که در نتیجه بحران سوریه اتفاق افتاده گسترش پدیده تروریسم است که برای همه کشورهای جهان از جمله ایران و کنگو خطرناک است. جابری انصاری نیز با اشاره به ابعاد منطقه‌ای و بین المللی خطر تروریسم گفت این حوزه از همکاری‌ها می‌تواند در قالب کمیته سیاسی مشترک دنبال شده و زمینه فعال سازی بیشتر روابط فراهم شود. 

یادآور می‌شود طرفین در این دیدار در خصوص تشکیل کمیته سیاسی مشترک به منظور پیگیری تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف توافق کردند.

کد خبر : ۴۱۸۵۲۴