خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع مردم روستای ونان:

برخی کشور‌ها جمع شده‌اند تا معادلات منطقه را به هم بزنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر سوریه گفت: برخی کشور‌ها جمع شده‌اند تا معادلات منطقه را به هم بزنند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی ظهر امروز (سه شنبه ۲۰ مهر ماه) در جمع مردم روستای ونان بخش خلجستان استان قم با بیان اینکه از نظر کشورهای بزرگ، ایران کشوری غنی با فهم و شعور است، گفت: امروز کشورهای اطراف دچار بحران امنیتی شده‌اند و در چند روز اخیر شرایط در سوریه تغییر کرده به گونه‌ای که برخی کشورهای منطقه جمع شده‌اند تا معادلات منطقه را به هم بزنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن‌ها نمی‌خواهند قائله سوریه پایان پیدا کند و قصدشان درگیر کردن مسلمانان است و در حال حاضر اسرائیل بیشترین بهره را از بحرانی که در سوریه ایجاد شده است می‌برد.

وی افزود: وضعیت به گونه‌ای است که باید آمادگی لازم را داشته باشیم و این آمادگی دو بخش است، اول دشمن را بشناسید و بخش دوم توانمندی اقتصادی است که خود به نوعی مجاهدت محسوب می‌شود و در صورت تحقق موجب شکوفایی ایران می‌شود.

لاریجانی بیان کرد: برای اینکه اقتصاد ما رونق پیدا کند باید کار تولیدی در کشور راه بیفتد و تمام گره‌ها باز و موانع پیش رو صنعتگران برداشته شود و به آن‌ها کمک کنیم.

وی تأکید کرد: برای شکوفایی کشور باید صادرات فعال شود و در کل کشور از جمله مجلس سیاست این است که زمینه تولید و صادرات فراهم شود و محور برنامه ششم توسعه است.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن تاسوعای حسینی گفت: هر ساله جمعات باشکوه و مراسم متعدد در هر کوی و برزن و شهر و روستا برای بزرگداشت شهادت امام حسین (علیه السلام) در کشورمان برگزار می‌شود که موجب شورآفرینی و اقدامی ارزشمند و معقول است و در مراسم‌هایی که برای بزرگداشت امام حسین (علیه السلام) برگزار می‌شود از روحانیت بهره‌گیری می‌کنند تا حوزه زندگی این امام شریف برای مردم تبیین شود.

وی تصریح کرد: از اینگونه جلسات باید استفاده کرد تا بفهمیم وظیفه امروزمان چیست و شمر زمانه‌مان را بشناسیم و شهید مطهری صحبت‌هایی را در خصوص شناخت شمر زمانه داشته است که به این معناست که باید مسئولیتمان را بشناسیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز آنچه نهضت امام حسین (ع) به ما یاد می‌دهد این است که در راه مستقیم باشیم و با خود روراست بوده و روی عقیده خود بایستیم و اگر این امر محقق شود راه کمال را خداوند از نظر فردی و برای جامعه باز می‌کند.

کد خبر : ۴۱۸۶۳۲