خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

روحانیون در دفاع مقدس حضوری گسترده داشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۵۶۸

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: نقش بی بدیل و تاثیرگذار روحانیت در هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و شهادت بیش از سه هزار نفر از روحانیون و طلبه‌ها، سندی پرافتخار از حضور روحانیون در دفاع مقدس است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز در مراسمی به مناسبت سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی سخنانی در جمع کارکنان اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: تاسیس نهاد عقیدتی سیاسی در ارتش نشان از دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) داشت و ما امروز بیش از پیش ضرورت این ابتکار مهم به ویژه فعالیت‌های فرهنگی را در جامعه و بین نیروهای مسلح احساس می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: ابتکار تشکیل نهاد عقیدتی سیاسی در ارتش در ابتدا توسط رهبر فرزانه انقلاب در سال ۵۷ مطرح شد و معظم له در آن زمان به سه اصل ولایی بودن، اسلامی بودن و مردمی بودن ارتش با تأسیس این نهاد تاکید داشتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به موانع تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش خاطرنشان کرد: عامل اول، عوامل نفوذی و سکولار در ارتش و سازمان‌های مرتبط بودند که مخالف نقش‌آفرینی دین، فرهنگ و روحانیت در ارتش می‌شدند و مانع دوم نیز فرماندهانی بودند که فکر می‌کردند ممکن است عقیدتی سیاسی در کار آن‌ها اختلال ایجاد کند اما عامل سوم و آشکار‌ترین مخالفت توسط بنی‌صدر انجام می‌گرفت تا حدی که وی تلاش می‌کرد عقیدتی سیاسی زیر نظر مستقیم او فعالیت کند.

آل هاشم افزود: از افتخارات سازمان عقیدتی سیاسی حضور روحانیون در کنار رزمندگان در سنگر‌ها و جبهه‌ها و تقدیم صد‌ها شهید و جانباز در دوران دفاع مقدس است که هیچ وقت فراموش نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد: در بعد قرآنی در کشور ما هیچ سازمانی را سراغ نداریم که در طول ۳۷ سال توانسته باشد ۳۶ دوره مسابقات قرآنی برگزار کند و یکی از عواملی که باعث شد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بعد فرهنگی برای سومین بار به عنوان نهاد بر‌تر معرفی شود نیز همین موضوع بوده است.

آل هاشم گفت: فرماندهی معظم کل قوا فرموده بودند که باید در عقیدتی سیاسی تلاش ۱۰ برابری صورت گیرد که ما خوشبختانه امروز در بعضی از زمینه‌ها به این مهم دست پیدا کرده‌ایم که فعالیت‌های قرآنی و اهمیت به پیشکسوتان دفاع مقدس از این قبیل است.

او در پایان با بیان اینکه حضور روحانیون در یکان‌های نظامی تأثیرگذار و ضروری است، تصریح کرد: تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی در کنار نهادهای نظامی نشانگر اهمیت حضور روحانیون در یگان‌های نظامی است، به همین دلیل از همکارانمان درخواست می‌کنیم که تلاش خود را در راستای تربیت دینی کارکنان بیشتر کنند و در عرصه‌های جدید مانند فضای مجازی بیش از پیش فعالیت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز