خبرگزاری کار ایران

نماینده تهران به ایلنا خبر داد؛

درخواست مجلس برای تحقیق‌ و تفحص از پرونده «بورسیه‌ها»

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی در مجلس دهم با اشاره به تخلف‌های پرونده بورسیه‌های تحصیلی و بلاتکلیفی این پرونده علی‌رغم اثبات آن در دیوان محاسبات مجلس و سازمان بازرسی کل‌کشور از تلاش مجلس برای آغاز تحقیق و تفحص در پرونده «بورسیه‌ها» خبر داد.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به ابهام‌های موجود در پرونده بورسیه‌ها اعلام کرد: قصد داریم درخصوص پرونده بورسیه‌ها تحقیق و تفحص کنیم، چراکه باوجود مدلل شدن حقوقی مسئله تخلف در پرونده بورسیه در نهادهای نظارتی به‌ویژه در دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، موضوع کماکان در هاله‌ای ابهام باقی مانده است.

او گفت: سازمان بازرسی در این پرونده ورود کرده و بروز تخلف را محرز دانسته و دادستان دیوان محاسبات مجلس نیز در بررسی‌های خود در مواردی همچون تخلف ۵۲ میلیارد ریالی دادخواست‌هایی علیه برخی از مسئولان وزارت علوم از جمله معاون دانشجویی وزارت علوم صادر کرده اما متاسفانه پرونده بی‌نتیجه مانده است.

بخشی از منابع مالی بورسیه‌ها خرج مصارف دیگری شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین بنابر اسناد موجود در بحث بورسیه‌های دانشگاه کاشان این تخلف محرز شده که بخشی از منابع مالی بورسیه‌ها خارج از دانشگاه خرج مصارف دیگری شده است.

تفحص از صندوق فرهنگیان آموزش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شد

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان آموزش و پروش در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان آموزش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شد و باتوجه به این‌که رییس و یکی دیگر از اعضای اصولگرای کمیسیون تاکید کردند که این موضوع از زمان مجلس هشتم مطرح بوده، به‌اتفاق به تصویب این طرح رای دادیم و محدود به این دوره نیست.

او گفت: بنابر شواهد موجود، تخلف‌های کلانی از گذشته وجود داشته که ظاهراً در دولت فعلی هم ادامه یافته است و آن‌چنان که پیش از این با استناد به نقل‌قول شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه کمیسیون آموزش گفته بودم، این صندوق در ابتدای کار دولت یازدهم، مبلغ ۳۲۰۰ میلیارد تومان در بانک سرمایه که وابسته به این صندوق است، دارایی مشکوک‌الوصول داشته که به‌صورت وام در اختیار ۳ تا ۵ نفر قرار گرفته و هرگز مسترد نشده و معدوم‌الوصول شده و اطلاعی از تخلف ۸ هزار میلیارد تومانی در این صندوق ندارم.

ماجرای اختلاس چندهزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش ایلنا، حسین مقصودی نماینده اصولگرای سبزوار پیش از این در نیمه شهریورماه امسال با اشاره به اختلاس بزرگ در صندوق ذخیره فرهنگیان، از تخلف ۸ هزار میلیارد تومانی این صندوق خبر داده بود که همان زمان محمود صادقی در واکنش به این مسئله اعلام کرد بخشی از این تخلف‌ها مربوط به دولت احمدی‌نژاد بوده است.

صادقی همچنین ابتدای هفته جاری با اشاره به تخلف‌های صورت گرفته در جریان بورسیه دانشجویان دانشگاه کاشان در دولت احمدی‌نژاد، به ایلنا گفت: در سال ۸۹ و در زمان ریاست آقای ساداتی‌نژاد در دانشگاه کاشان، مبلغ ۲ میلیارد تومان ازسوی وزارت علوم به‌منظور پرداخت بورسیه دانشجویان به این دانشگاه پرداخت شده اما علاوه بر این‌که این مبلغ صرف بورسیه‌ها نشده، بلکه برای ما مشخص نیست به چه منظور هزینه شده است.

این درحالی است که این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس روز گذشته در حساب توئیتر خود نوشت: حسب مدارک موجود، بخشی از این پول (۲ میلیارد تومان مربوط به بورسیه دانشجویان دانشگاه کاشان در زمان ریاست ساداتی‌نژاد در سال ۸۹) تبدیل به کارت پول شده و در ستاد یکی از کاندیداها هزینه شده است.

کد خبر : ۴۱۹۷۸۱