خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل سپاه:

نگاه برخی مسئولان با رهبری هماهنگ نیست/ سال ۸۶ احتمال حمله به کشور وجود داشت

فرمانده کل سپاه گفت: اتکای اصلی ما به ایمان روحیه مقاومت و شهادت‌طلبی مردم است که همه پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور، نتیجه مقاومت ملت ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در همایش ملی پاسداشت ۳۰۰۰ شهید استان خراسان شمالی گفت: دشمنان جنگ را به ما تحمیل کردند تا جلوی ما را بگیرند؛ در روزهای ابتدای انقلاب ما را تحریم کردند و چیزی به ما فروخته نمی‌شد اما همین باعث شد روی پای خودمان بایستیم و امروز قدرت بزرگ امنیتی و دفاعی باشیم.

او ادامه داد: اتکای اصلی ما به ایمان روحیه مقاومت و شهادت‌طلبی مردم است که همه پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور، نتیجه مقاومت ملت ایران اسلامی است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در کشور در ابعاد ایجابی مشکلاتی داریم؛ در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی مشکلاتی داریم و امیدواریم مسئولان و دولتمردان همت کنند با بکارگیری تجربیات دفاع مقدس و روحیه جهادی بر مشکلات داخلی غلبه کنیم.

او اظهار داشت: شهدای هر استان کشور ویژگی‌های خاصی دارند و شهیدان استان خراسان شمالی از غیرت و جوانمردی بالایی برخوردار بودند که باعث شد حماسه‌های بزرگ‌ آفریده شود که آثار آن‌ها امروزه هم در کشور و هم در منطقه دیده می‌شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهدا مظهر اقتدار ملی و شکوه انقلاب و محور اصلی ایستادگی و مقاومت در برابر نظام سلطه هستند اظهار کرد: بحمدالله امروز این ایستادگی حماسه‌های خارق‌العاده‌ای را خلق کرده‌ است.

وی افزود: هر چه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، ارزش شهیدان بیشتر نمایان می‌شود و ما شاهد دستاوردهای بزرگی همچون وجود امنیت معجزه آسایی در کشور هستیم که همه این امنیت به برکت خون شهدا است.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: شرط اصلی رشد هر کشور وجود امنیت است که خوشبختانه این مسئله در کشور ما در بالا‌ترین شرایط قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه پایداری انقلاب اسلامی در نه گفتن به‌ نظام سلطه است تصریح کرد: دشمنان همواره به‌دنبال این بوده‌اند که امنیت را از کشور ما بگیرند درحالی که جوانان غیور با گذاشتن جانشان در کف دستشان در صحنه ورود پیدا کردند و هنوز هم این روحیه ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه از دهه ۸۰ آمریکایی‌ها به دنبال برنامه‌ریزی برای حمله به ایران بودند، عنوان داشت: آمریکا که از تحریم و اقدامات این چنینی به نتیجه نرسیده بود تصمیم به حمله نظامی علیه ایران گرفت و حادثه ساختگی ۱۱ سپتامبر را به وجود آورد تا به این بهانه به منطقه بیاید و ابتدا به افغانستان و عراق حمله کرد تا حضورش را در اطراف ایران تکمیل کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها تا آن زمان در کشورهای افغانستان و عراق پایگاه نظامی نداشتند و در مقابل در همه کشورهای منطقه حضور گسترده یا محدود نظامی داشتند. از سال ۸۰ تا ۸۶ آمریکایی‌ها به دنبال حمله نظامی به ایران بودند که نیروهای نظامی ما نیز در این مدت در آماده‌باش کامل به سر می‌بردند.

فرمانده کل سپاه با طرح این سوال که چرا آمریکایی‌ها با این قدرت نظامی و تسلیحاتی جرأت حمله به ایران را پیدا نکردند، یادآور شد: همیشه تابلوی دفاع مقدس در ذهن آمریکایی‌ها بوده و درسی که دفاع مقدس به آن‌ها داده باعث شده تا بدانند که در صورت حمله هیچ افق روشنی برای شروع جنگ ندارند.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه مردم عراق و افغانستان در سال‌های اشغالگری آمریکا با حضور نظامی این کشور مخالف بودند و در برابر آن مقاومت می‌کردند گفت: امریکایی‌ها می‌دانند که یکپارچگی و اتحاد ملت ایران مثال زدنی است و متوجه شدند که نمی‌توانند چنین غلطی بکنند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت داخلی وامنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران یک دستاورد است، اظهار کرد: برخی کشورهای منطقه و آل سعود خائن برای ضربه زدن به ایران با یکدیگر همکاری می‌کنند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اطلاعات کاملی داریم که نشان می‌دهد سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و اسرائیل با یکدیگر همکاری دارند، یادآور شد: آن‌ها به دنبال برنامه‌ریزی برای ایجاد ناامنی در ایران هستند که البته می‌بینیم که امروز امنیت سیستان و بلوچستان و کردستان شبیه امنیت تهران است و ما باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

سرلشکر جعفری ادامه داد: دستاورد سوم عزت و اقتدار است این عزت و اقتدار و عظمتی که ملت ایران و اسلام به برکت مبارزه با استکبار در جهان پیدا کرده و انقلاب اسلامی دستاورد مهمی است که حاصل ایستادگی و مقاومت است که قدر آن را باید بدانیم.

او افزود: دستاورد‌ها و اثرات انقلاب اسلامی که نمونه آن را در سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و در کل جهان و حتی در اروپا و آمریکا مشاهده می‌کنیم برگرفته از دوران دفاع مقدس است و همانگونه که امام راحل فرمودند «دوران دفاع مقدس برای ما نعمت بود و ما انقلابمان را در جنگ به دنیا صادر کردیم».

سرلشکر جعفری با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواستند انقلاب اسلامی به دنیا صادر شود، عنوان داشت: دشمنان اسلام نمی‌خواستند پایداری‌های انقلاب اسلامی مستحکم شود و به دنبال ایجاد تزلزل انقلاب بودند؛ هدف آن‌ها از جنگ این بود تا نظام ما را ساقط کنند که با یاری خدا هیچیک از اهداف آن‌ها محقق نشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی نشان داد که می‌شود با دست خالی مقابل قدرت پوشالی ایستاد، هر چند آن‌ها با یکدیگر متحد باشند به شرط آنکه با استقامت و پایداری و ایمان، در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد و این درس به خوبی به ملت‌های منطقه منعکس شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: انقلاب اسلامی دستاورد بزرگی است که ما هنوز برسر این سفره نشسته‌ایم و ما باید قدر این دستاورد‌ها را بدانیم. آن‌ها جنگ را به ما تحمیل کردند که جلوی پیشرفت ما را بگیرند و ما در دفاع مقدس نمونه آن را دیدیم که در عرصه‌های دفاعی ما را محاصره نظامی کردند و هیچ کشوری سلاح و تجهیزات به ایران صادر نمی‌کرد و همین باعث شد که ما روی پای خودمان بایستیم و امروز یک قدرت بزرگ دفاعی و تسلیحاتی در منطقه باشیم و با توانمندی معنوی و ایمانی در مقابل دشمنان بایستیم و آن‌ها توان مقابله با ما را به هیچ عنوان ندارند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دولتمردان و مسئولان اجرایی همت کنند تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم، عنوان کرد: ما در کشورمان در عرصه‌های اقتصادی، معیشتی و مسائل فرهنگی مشکلاتی داریم که امیدواریم با عمل به منویات و تدابیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و همت مسئولان براین مشکلات غلبه کنیم.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و خون شهیدان در دیگر کشورهای منطقه چه اثری داشت، افزود: اولین اثر آن در جنوب لبنان و منطقه فلسطین بود. می‌دانید که بزرگ‌ترین برنامه دشمنان قسم خورده ما گسترش جغرافیایی رژیم کودک کش صهیونیستی بود که از رودخانه نیل تا فرات دامنه حاکمیتشان را افزایش دهد و برنامه‌شان را ریخته بودند. روزی که در حال اتمام بود و صدام آتش بس را یک طرفه به سمت خودش اعلام کرد رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان حمله کرد و می‌خواست دامنه حاکمیتش را از نیل تا فرات عملی کند.

وی ادامه داد: اولین جامعه‌ای که از دوران دفاع مقدس درس گرفت شیعیان جنوب لبنان بودند که با تشکیل حزب‌الله استقامت و پایداری را سرلوحه کار خود قرار دادند، چند سال طول کشید که آن‌ها تجاوزات رژیم صهیونیستی را دفع کنند و امروز مقتدرانه حزب‌الله در حاشیه مرزهای خودشان در حال دفاع است و اسرائیلی‌ها همچون موشی در مقابل حزب‌الله مستأصل شده و به زانو درآمده‌اند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی آغاز شده و حزب حاکم به شدت نگران این موضوع است، یادآور شد: سوریه هم که جز محور مقاومت و همراه با انقلاب اسلامی است با اسرائیل سازش نکرده و همین موضوع باعث شده تا برای رژیم صهیونیستی دردسرهای بسیاری را ایجاد کند.  آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که برای حل مشکلات سوریه باید دست به دامن ایران باشند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه آمریکا پس از حمله به عراق به دنبال ایجاد یک حکومت دست نشانده در این کشور بود، یادآور شد: آن‌ها نتوانستند این کار را انجام دهند و پس از پشتیبانی از تکفیری‌ها، اهل تشیع و تسنن را در این کشور به دردسر انداختند. اگر فتوای مرجعیت و مقاومت مردم عراق نبود معلوم نبود که چه بلایی بر سر کربلا، نجف و بغداد می‌آمد؛ اما امروز آخرین شهری که در کنترل تروریست‌های داعش است موصل بوده که آن هم به زودی آزاد خواهد شد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین یادآور شد: مجموع این حرکت‌ها زمینه‌ساز ظهور خواهد شد.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه در یمن هم همه قدرت‌های دنیا و عربستان خائن با همکاری اسرائیل به دنبال ضربه زدن به انقلاب یمن بودند، تصریح کرد: در یمن هم مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برجام و خطر نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی پس از برجام یادآور شد: متأسفانه برخی مسئولان نگاهی ناهماهنگ با دیدگاه رهبری و مردم دارند.

سرلشکر جعفری در پایان ساده‌اندیشی و خوش‌بینی به آمریکا را نگران کننده توصیف و تاکید کرد: ما می‌توانیم با اتکا به درون بر مشکلات کشور غلبه کنیم.

کد خبر : ۴۲۰۱۸۵