خبرگزاری کار ایران

پارسایی خبر داد؛

ارسال نامه فراکسیون امید به وزیر آموزش و پرورش/ درخواست برای استعفای فانی

سخنگوی فراکسیون امید از ارسال نامه به وزیر آموزش و پرورش برای قبول استعفا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، بهرام پارسایی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با جضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به حواشی ایجاد شده درباره استعفای سه وزیر کابینه در شبانه‌روز گذشته، گفت: باوجود این‌که خبرهایی در رابطه با استعفای فانی منتشر شده بود، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش این اخبار را تکذیب کرد.

او ادامه داد: با توجه به سوابق مدیریتی بسیار خوب آقای فانی، در دولت یازدهم حقوق فرهنگیان با افزایش ۸۰ درصدی روبرو شد و این عزیزان توانستند مطالبه‌های صنفی خود را پیگیری کنند و فعالیت‌های سیاسی فرهنگیان در فضای خوبی دنبال شد.

پارسایی خاطرنشان کرد: در پی صحبت‌هایی که در فراکسیون امید انجام شد، این فراکسیون در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش از آقای فانی درخواست کردند در راستای احترام به مطالبه‌های فرهنگیان و افکار عمومی گزینه استفعا را پیش بگیرند و همچنین در نامه‌ای دیگر به رییس جمهور درخواست کردیم که با این استفعا موافقت کنند.

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از عملکرد علی‌اصغر فانی در وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ایستادگی آقای فانی در مقابل فشارهای غیرمتعارف ستودنی است و شایسته بود که به وزیر آموزش و پرورش برای دفاع از خود در مجلس فرصت داده شود اما باتوجه به هجمه‌های فراوانی که علیه دولت ایجاد شده، از ایشان درخواست کردیم که از سمت خود استعفا دهند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که قطعاً استیضاح فانی در مجلس دهم شکست می‌خورد، اعلام کرد: گزینه‌هایی برای جایگزینی فانی در رسانه‌ها مطرح شده اما بهترین گزینه در این میان دکتر نجفی است و قطعاً باتوجه به تفاوت مجلس فعلی با مجلس نهم از حضور ایشان در وزارت آموزش و پرورش استقبال می‌شد.

پارسایی در پایان خاطرنشان کرد: فراکسیون امید قصد ندارد با دولت تقابل کند اما ترمیم کابینه را ضروری می‌داند و همواره تاکید کرده‌ایم استیضاح آخرین گزینه ما است.

کد خبر : ۴۲۰۶۳۸