خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز هیات دولت انجام شد؛

تصویب آیین نامه میانجی‌گری در امور کیفری

هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست رییس جمهوری ، آیین نامه میانجیگری در امور کیفری مربوط به قانون آیین دادرسی کیفری را به تصویب رساند.

به گزارش ایلنا، دولت این تصمیم را با هدف ضرورت کاهش تصدی‌گری حکومت در حوزه قضا با استفاده از نهادهای شبه قضایی (قضازدایی)، احترام به کرامت و ارزش والای انسانی، افزایش مشارکت شهروندان و نهادهای مدنی در فرایند عدالت کیفری (سیاست جنایی مشارکتی) و کاهش پرونده‌های قضایی اتخاذ کرد.

آیین نامه مورد نظر به مسایلی از قبیل تشکیلات و نحوه ارجاع موضوع به میانجی‌گر، چگونگی انتخاب میانجی‌گر و شرایط او، ویژگی موسسات میانجی‌گری، وظایف و اختیارات میانجی‌گر‌ها، هزینه‌های میانجی‌گری و نظارت بر فرایند میانجی‌گری می‌پردازد.

هیات دولت همچنین موادی از آیین نامه اجرایی تامین، ذخیره سازی، برداشت و عملیات گردش ذخایر راهبردی کشور را اصلاح کرد.

براین اساس هزینه‌های تبعی شامل هزینه‌های ترخیص کالا از بندر و گمرک، تخلیه و بارگیری، حمل کالا و نگهداری در انبارهای ذخیره سازی و افت و ضایعات براساس استانداردهای مربوط تعیین شد.

قیمت تمام شده نیز شامل ارزش کالا به اضافه هزینه حمل و بیمه تا بندر مقصد به علاوه هزینه‌های موضوع بند بالا می‌باشد.

همچنین شرکت‌های مباشر تامین و ذخیره سازی کالاهای مشمول ذخایر راهبردی موظف شدند به منظور تسویه حساب مبالغ ارزی دریافتی از صندوق توسعه ملی بر اساس برنامه زمان بندی اعلامی توسط وزارت جهاد کشاورزی نسبت به فروش ذخایر مازاد بر سقف این آیین نامه اقدام و درآمدهای حاصل از فروش را به حساب مربوط در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز کنند.

با تصویب دولت همچنین مبلغ پنجاه میلیارد ریال اعتبار جهت احداث اقامتگاه پلیس راهور در تهران، به نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت.

کد خبر : ۴۲۰۶۵۹