خبرگزاری کار ایران

جابری‌انصاری:

تناقض منافع بازیگران مختلف باعث پیچیده‌تر شدن وضعیت منطقه شده است

معاون وزیرخارجه برزیل در امور خاورمیانه و آفریقا با جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت‌خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، فرناندو ژوزه مارونی دی آبرو در این دیدار با اشاره به روابط کشورش با بیشتر بازیگران منطقه غرب آسیا تاکید کرد :جمهوری اسلامی ایران بازیگری مهم و دارای اهمیت ژئوپولتیک در منطقه است و تقویت همکاری و رایزنی‌ها با تهران برای برزیل حائز اهمیت است.

معاون وزیر خارجه برزیل با تاکید بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای بحران‌های منطقه گفت: گرچه برزیل از منطقه دور است اما آمادگی دارد به یافتن راه حل سیاسی برای مشکلات منطقه کمک کند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار تحولات جاری منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را پرشتاب و عمیق دانست و افزود: تناقض منافع بازیگران مختلف باعث پیچیده‌تر شدن وضعیت جاری در منطقه شده است.

جابری انصاری با اشاره به رشد پدیده تروریسم در منطقه و جهان و شکل‌گیری مفهوم جدیدی تحت عنوان"اشغال تروریستی" اظهار داشت: برخی بازیگران استفاده ابزاری از تروریسم را در دستور کار خود قرار داده‌اند غافل از اینکه تروریسم در یک نقطه محدود نمانده و گروه‌های تروریستی پروژه‌های خود را دارند که پیامدهای منفی آن دامن‌گیر کشورهای حامی تروریسم هم خواهد شد.  

 معاون وزیر امورخارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود برای برزیل اهمیت خاصی قائل است و در این چارچوب آمادگی داریم درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و تبادل‌نظر مشترک داشته باشیم.

جابری انصاری گفت: رویارویی‌های جاری در منطقه، سیاسی و قابل حل است و نه مذهبی - طائفه‌ای اما برخی اصرار دارند با تبلیغات دروغین و ارائه تصویر طائفه‌ای از بحران، اهداف و منافع تاکتیکی خود را دنبال کنند، درحالیکه نتیجه چنین سیاستی، تبدیل اختلافات و رویارویی‌های موجود در منطقه به بحران‌های حل‌ناشدنی است.

کد خبر : ۴۲۰۸۰۶