خبرگزاری کار ایران

مسعود پزشکیان:

در دولت گذشته می‌گفتند خیلی کار کرده‌ایم/ بدون نقشه راهبردی نمی‌توان به نتیجه رسید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر سازمان باید نگاه عمیقی داشته باشد و بدون نقشه راهبردی نمی‌توان به نتیجه رسید.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان عصر امروز (شنبه یکم آبان ماه) در دومین همایش سراسری کیفیت در ساخت و ساز در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مشکلات حل شود باید کار را به کسی بدهیم که کاردان است تا مشکلات را شناسایی و سپس راهکارهای لازم را ارائه کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکل ما در جامعه این است که اگر کسی سمتی گرفت در همه مسائل خود را مجاز می‌داند که رهنمودهایی را مشخص کند. من حق ندارم در جایی که کار‌شناس نیستم نظر بدهم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه درست را باید از کار‌شناس پرسید ادامه داد: نباید با حرف کسی که تخصص ندارد جاده یا ساختمان ۳۰ طبقه بسازند. در کوچه ۸ متری ساختمان چندین طبقه می‌سازند و به انجام این کار افتخار می‌کنند و می‌گویند ما می‌توانیم. توانستن اگر بدون آگاهی باشد سبب به بیراهه رفتن می‌شود. کار درست را صحیح انجام دادن مهم است، کار غلط را هم اگر با کیفیت انجام دهیم افتخار نیست. کسی که رهبر یک سازمان است باید نگاه عمیقی داشته باشد و ایده آل‌ها را ببیند. اگر فرد جلودار قله را نبیند و راه را بلد نباشد نمی‌توان به موفقیت رسید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس با بیان اینکه بدون نقشه راهبردی نمی‌توان به نتیجه رسید، بیان کرد: در دولت گذشته می‌گفتند خیلی کار کرده‌ایم اما باید توجه داشت خیلی کار کردن کافی نیست بلکه باید بگویند ما می‌خواستیم چه کاری انجام دهیم و چه کارهایی تا کنون انجام شده است.

پزشکیان ادامه داد: سوال مهم این است که آیا مشتری از آنچه می‌سازیم راضی است یا خیر زیرا در جهان کنونی رضایت مشتری حرف اول را می‌زند. دنیا به دنبال آن است که مشتری را راضی کند. من که سیاستمدار هستم باید به گونه‌ای رفتار کنم که بلندگوی افرادی باشم که به من رأی داده‌اند تا حق آن‌ها استیفا شود. نباید به مشتری نگاه توأم با بی‌احترامی داشته باشیم بلکه باید با دید تکریم به مراجعین خود نگاه کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌شود در یک جامعه‌ای زندگی کنیم که کسی ۱۰۰ میلیون درآمد داشته باشد و دیگری یک میلیون درآمد داشته باشد زیرا با این شرایط اداره جامعه سخت خواهد بود. نمی‌توان تنها شعار داد که هدف ما رضایت مردم است بلکه باید در عمل ثابت کنیم و مردم رفتار ما را بهتر از گفتار ما درک می‌کنند. کیفیت چیزی است که در جامعه ما گم شده است و در صادرات خود به پایداری آن نگاه نمی‌کنیم و فقط به دنبال سود بیشتر هستیم.

کد خبر : ۴۲۱۴۸۳