خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رییس جمهور به ایلنا خبر داد؛

انجام امور اداری معرفی وزیران پیشنهادی/ بنای دولت تعامل حداکثری با مجلس است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه امور اداری معرفی وزرای پیشنهادی در حال انجام است، گفت: تا این لحظه اسامی تحویل نشده است.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به مباحث مطرح در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس گفت: تا این ساعت نام وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش به مجلس تحویل داده نشده و ما در حال انجام امور اداری مربوط به وزرای پیشنهادی هستیم. 

او افزود: امیدواریم تا قبل از پایان جلسه علنی امروز مجلس کارهای اداری را انجام دهیم که در این صورت خود من شخصا نامه را به رئیس مجلس تقدیم خواهم کرد. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به جلسه خود با فراکسیون امید گفت: صبح امروز من با اعضای فراکسیون امید جلسه‌ای داشتم و نمایندگان سوالاتی را در حوزه اقتصادی و ترمیم کابینه مطرح کردند که در حوزه اقتصادی آقای نوبخت صحبت کرد و پاسخ سوالات نمایندگان داده شد. تاکید داشتیم که بنای دولت تعامل حداکثری با نمایندگان است. 

او افزود: نمایندگان همچنین در مورد ترمیم کابینه نیز دغدغه‌هایی داشتند که به آنها پاسخ دادیم البته برخی مسائل را باید با رئیس جمهور و دولت در میان بگذاریم و امیدواریم وزرای پیشنهادی دولت با رأی حداکثری بتوانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند. 

امیری خاطرنشان کرد: ما برای وزرای پیشنهادی در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا طی یک هفته با نمایندگان و رئیس مجلس و هیئت رئیسه ملاقات داشته باشند و بتوانند برنام‌های خود را معرفی کنند بعد از یک هفته رسما در مجلس رأی‌گیری خواهد شد و قطعا رئیس جمهور در جلسه رای‌گیری وزرای پیشنهادی حضور خواهد داشت. 

معاون پارلمانی دولت با اشاره به اینکه در جلسه امروز صبح در فراکسیون امید تبادل‌نظر و مشورت‌هایی شد، گفت: معیارهای موجود مشترک است قطعا ما با توافق مشترک با مجلس به گزینه‌های نهایی خواهیم رسید تلاش من این است که امروز شخصا نامه را به مجلس ببرم و تقدیم رئیس مجلس کنم.

کد خبر : ۴۲۱۶۰۸