خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفت‌گو با ایلنا:

پاسخ مناسبی بخاطر عدم معرفی نجفی دریافت نکردیم/ کاش تعامل دولت در تغییرات کابینه بیشتر بود

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاسخ مناسبی بخاطر عدم معرفی نجفی دریافت نکردیم، گفت: کاش تعامل دولت در تغییرات کابینه بیشتر بود

سیدفرید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره معرفی سه گزینه جدید برای تصدی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و همچنین ورزش و جوانان اعلام کرد: واقعیت این است که نیاز به این تغییرات احساس می‌شد، چراکه بعد از انتخابات سال ۹۲ افکار عمومی انتظارهایی از دولت داشت که در این مدت پاسخ اثربخش و کارآمدی به مطالبه‌های جوانان و ورزشکاران، فرهنگیان و همچنین هنرمندان داده نشد.

برنامه وزرای پیشنهادی بررسی می‌شود

او با تایید انگیزه مثبت دولت در اعمال تغییرات و ترمیم کابینه، خاطرنشان کرد: برای این‌که متوجه شویم گزینه‌های جدید واقعاً قادر به پاسخگویی به مطالبه‌ها باشند، نیاز داریم ابتدا برنامه‌های آن‌ها را بررسی کنیم تا به مطالبه‌های به‌حق جامعه هدف پاسخی درخور داده شود.

سه‌شنبه معرفی وزرای پیشنهادی اعلام وصول می‌شود

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که علت عدم اعلام وصول نامه معرفی سه وزیر پیشنهادی از سوی هیات رییسه مجلس، اعلام این اسامی در دقایق پایانی ساعت کاری مجلس بوده، یادآور شد: بنابر پیگیری‌هایی که صورت گرفت مقرر شد این اعلام وصول در جریان نشست روز سه‌شنبه انجام شود.

پاسخ مناسبی به‌خاطر عدم معرفی نجفی دریافت نکرده‌ایم

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ابراز بی‌اطلاعی نسبت به علت جایگزینی دانش‌آشتیانی بجای نجفی در دقایق پایانی، گفت: مهم این است که به مطالبه‌های جامعه هدف پاسخگویی شود و فارغ از فشارهای بیرونی، هنرمندان، جوانان و فرهنگیان مطالبه‌های بسیاری دارند که هنوز پاسخ مناسبی ازسوی دولت دریافت نکرده است.

ظرفیت‌های وزارت فرهنگ با مسئولیت‌ها و نوع پاسخگویی آن، همخوانی ندارد

موسوی با اشاره به وضعیت نامساعد فرهنگ و هنر و نارضایتی اصحاب فرهنگ، یادآور شد: نیاز به بازنگری جدی در ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌شدت احساس می‌شود چرا که امکانات و ظرفیت‌های فعلی این وزارتخانه با مسئولیت‌هایی که برعهده دارد و باید پاسخگوی آن باشد، همخوانی ندارد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای مختلفی در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند و بودجه دریافت می‌کنند اما پاسخگو نیستند؛ آنچنان که در پیوست بودجه سالانه کشور شاهد هستیم، نهادهای فرهنگی مختلفی هستند که از بودجه عمومی کشور ارتزاق می‌کنند اما نقش و کارکردشان در فرهنگ کشور مشخص نیست و به نظر می‌رسد بازنگری ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در اولویت قرار گیرد.

وظیفه معاونان جنتی مشخص نبود/ جنتی همیشه شخصا برای پاسخگویی حاضر می‌شد

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعامل دولت با این فراکسیون گفت: نکته دیگر این است که در جریان هر سوالی که ازسوی مجلس از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح می‌شد، آقای جنتی شخصاً برای پاسخگویی حاضر می‌شدند و مشخص نبود وظیفه معاونان آقای وزیر چیست. با این حال امیدواریم کسانی که معرفی شدند، برنامه قابل‌قبولی ارائه کنند که مطالبه‌های به‌حق مردم پاسخ داده شود.

توضیح در مورد نیاز به تغییرات تیم اقتصادی دولت

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییر در بخش اقتصادی کابینه تدبیر و امید، با تاکید بر وضعیت نامطلوب اقتصاد کشور، گفت: با این حال، بحث بر سر این است که فارغ از افراد، فضا و بستری که دولت در سال ۹۲ کار خود را در آن آغاز کرد و بحران شدیدی که دولت در ابتدای کار خود با آن روبرو شد و کشور را به لحاظ اقتصادی در یک سراشیبی تندی تحویل گرفت، نیاز به توقف و ممانعت از ادامه بحران داشت که وزارت اقتصاد و صنعت در این خصوص اگر عملکرد مطلوبی نداشته باشند، حتماً کارنامه قابل‌قبولی داشته‌اند.

او گفت: باوجود این‌که انتظار تغییرات به‌مراتب بیشتری از دولت می‌رفت اما با درک دقیق شرایطی که دولت کار خود را بر اساس آن آغاز کرد، باید اعتراف کنیم که انتظار کارنامه‌ای بهتر از این، کمی دور از انصاف بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فراموش نکنیم وضعیت تحریم‌ها تنها در دو ماه پایانی سال گذشته، کمی بهتر شد و این درحالی است که دولت در بحث ارتباط‌های بانکی با چالش جدی روبرو است.

کسی نمی‌گوید چگونه می‌توان ارتباط‌های بانکی با جهان ایجاد کرد

او با اشاره به هجمه‌های انتقادی فراوان به دولت در جریان بحث FATF خاطرنشان کرد: انتقاد حق منتقدان است اما متاسفانه شاهد بودیم منتقدان صرفاً قصد دارند با نفس پیوستن به FATF مخالفت کنند و صرفاً مطرح می‌کنند که دولت نباید به FATF بپیوندد اما کسی نمی‌گوید در این صورت چگونه می‌توان ارتباط‌های بانکی با جهان را ایجاد کرد.

کاش تعامل دولت در تغییرات کابینه بیشتر بود

موسوی در پایان تصریح کرد: با این حال نباید فراموش کنیم که جابجایی و عزل و نصب وزرا در حیطه اختیارات دولت و رییس جمهور است اما انتظار می‌رفت تعامل بهتری با مجلس صورت می‌گرفت.

کد خبر : ۴۲۱۷۸۸