خبرگزاری کار ایران

سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا:

رفتار دولت را به حساب گرفتاری‌هایش گذاشته‌ایم/ هنوز اجماعی در مورد دانش آشتیانی صورت نگرفته است

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز اجماعی در مورد دانش آشتیانی صورت نگرفته است.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به اخبار ضدونقیض منتشر شده درباره انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش اعلام کرد: تا صبح دیروز همه صحبت‌ها درباره آقای نجفی بود و به یکباره نام آقای دانش آشتیانی مطرح شد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس دهم همچنین با انتقاد از عدم تعامل دولت با این فراکسیون گفت: در فراکسیون امید این رفتار دولت را به حساب گرفتاری‌های دولت گذاشته‌ایم. البته دولت می‌تواند از کمک مجلس و به‌ویژه فراکسیون امید برای حل این گرفتاری‌ها و مشکلات استفاده کند که به‌عنوان نمونه در جریان استعفای آقای فانی این تعامل صورت گرفت.

سعیدی با تاکید بر اعتماد فراکسیون امید به تدبیر رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: آقای دانش‌آشتیانی نیز از گزینه‌ها و نیروهای خوب و دردآشنا هستند اما درحالی که اکثریت مجلس با نجفی همراه بود و به ایشان علاقه داشت، درمورد آقای دانش‌آشتیانی هنوز اجماعی صورت نگرفته و باتوجه به معرفی یکباره ایشان باید منتظر بمانیم که مجلس به تصمیم نهایی برسد.

او با بیان اینکه به نظر می‌رسید دکتر نجفی در بحران فعلی آموزش و پرورش بهترین گزینه ممکن برای حل مشکلات بود، گفت: البته حمایت مجلس از نجفی ارتباطی به جناح‌بندی‌های سیاسی ندارد و در چند روز گذشته اصولگرایان سر‌شناس مجلس نیز از حضور دکتر نجفی استقبال کردند.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره انصراف نجفی از حضور در وزارت آموزش و پرورش گفت: دکتر نجفی تا چندی پیش به دلیل مشکلات جسمانی تمایل چندانی به حضور در وزارتخانه نداشت اما پس از آن‌که با اصرار جامعه فرهنگیان روبرو شدند و متوجه شدند قشر عظیم فرهنگیان کشور منتظر بازگشتشان هستند، حضور در وزارتخانه را پذیرفته بودند و هنگامی که اعلام کرد برای پذیرش این مسئولیت شروطی دارد، یعنی موافقت اولیه خود را اعلام کرده است.

سعیدی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به حضور یک وزیر کاردان در آموزش و پرورش یادآور شد: چشمان بیش از ۱ میلیون معلم، ۱۳ میلیون دانش‌آموزش و ۲۶ میلیون خانواده و اولیای دانش‌آموزان به وزارت آموزش و پرورش است و به عبارتی می‌توان گفت که حدود نیمی از جمعیت کشور به این وزارتخانه چشم دوخته‌اند و به همین دلیل انتخاب وزیر آموزش و پرورش باید با دقت و وسواس بیشتری انجام شود.

کد خبر : ۴۲۱۷۹۵