خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار نایب رییس مجلس اتریش:

تنها راه غلبه بر مشکلات منطقه گفت‌وگوی سیاسی است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همواره بر اهمیت گفت وگو و مذاکره سیاسی به عنوان تنها راه غلبه بر مشکلات موجود به جای استفاده از ابزارهای نظامی تاکید دارد.

به گزارش ایلنا، «کارل هاینس کپف» نایب رییس مجلس اتریش ظهر امروز یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد و لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مناسبات دو کشور گفت: روابط ایران و اتریش همواره در سطح خوبی قرار داشته و پس از برجام نیز در حوزه اقتصادی و تجاری رو به گسترش است.

او همچنین با اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجالس ایران و اتریش افزود: توسعه ارتباطات پارلمانی نقش بسزایی در گسترش همکاری‌های دوستانه فی‌مابین دارد و مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات دو کشور حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران‌های اخیر در منطقه خاورمیانه گفت: ایران همواره بر اهمیت گفت‌و‌گو و مذاکره سیاسی به عنوان تنها راه غلبه بر مشکلات موجود به جای استفاده از ابزارهای نظامی تاکید دارد و با توجه به اشتراک نظر دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه، می‌توان در زمینه کمک به کاهش درگیری‌ها همکاری‌های خوبی انجام داد.

لاریجانی در پایان این دیدار، توسعه مناسبات دوستانه فیمابین را به نفع دو ملت خواند و افزود: ایران و اتریش از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردارند و می‌توانند در زمینه‌های اقتصادی، انرژی، علمی- دانشگاهی، محیط زیست و فناوری‌های نوین همکاری کنند.

کارل هاینس کپف نایب رئیس مجلس اتریش نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی اتریش با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی همچنین به نقش موثر ایران در کمک به برقراری امنیت و آرامش در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: همکاری با ایران که از نقشی ثبات آفرین در منطقه برخوردار است در کمک به کاهش درگیری‌ها و بازگرداندن ثبات و آرامش در خاورمیانه از اهمیت فراوانی برخوردار است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس اتریش در ادامه گفت: افزایش ارتباطات پارلمانی میان نمایندگان مجالس دو کشور راه را برای توسعه همکاری‌ها در سایر زمینه‌ها هموار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، او در پایان این دیدار نسبت به گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه ابراز امیدواری کرد.

کد خبر : ۴۲۱۸۲۴