خبرگزاری کار ایران

دیدار رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس و دبیرکل وزارت خارجه فرانسه

دبیرکل وزارت خارجه فرانسه با رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، «ماسه» دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه امروز در دیدار با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی در پاریس ضمن ابراز نگرانی از گسترش اسلام افراطی در اروپا اظهار داشت: از نظر ما اسلام بخشی از فرانسه است؛ لیکن اسلام افراطی و خشونت‌انگیز قابل پذیرش نیست.

او با اشاره به تبادل هیات‌های عالی رتبه بین دو کشور به ویژه پس از توافق هسته‌ای تاکید کرد: روابط و همکاریهای واقعی دو جانبه بین المللی ایران و فرانسه با سرعت بیشتری در حال گسترش است. از نظر فرانسه، ایران قدرت بزرگی است و در برقراری، تثبیت صلح و امنیت نقش اساسی داشته و فرانسه انتظار دارد که این کشور نقش مثبت خود را بطور کامل ایفا کند.

بروجردی:

علاء الدین بروجردی نیز با ارزیابی مثبت از روابط دوجانبه تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های جدید استفاده کرده و ضمن توسعه روابط دو جانبه به همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت مضاعفی داد و باید در خصوص مسائل بین‌المللی نیز تبادل نظر و همکاری داشته باشیم، بخصوص در مورد معضل تروریسم و گسترش افراط گرایی که پدیده‌ای جهانی است.

طرفین ضمن بررسی بحران‌های منطقه‌ای شامل سوریه، عراق، لبنان، یمن و بحرین و همچنین تداوم حضور و فعالیت داعش و دیگر گروه‌های تروریستی بر راه حل‌های سیاسی منطبق بر خواست مردم هر کشور و مراجعه به آرای عمومی بعنوان تنها راه حل واقعی این بحران‌ها تاکید نمودند. بروجردی تاکید کرد که مابین داعش و جبهه النصره هیچ تفاوتی قایل نیستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان با ابراز تاسف از وضعیت غیر قابل قبولی که آوارگان سوری در کشورهای غربی با آن مواجه هستند، اظهار داشت: در صورت برقراری امنیت همه این افراد به سوریه بازخواهند گشت و در آینده سیاسی کشورشان ایفای نقش خواهند کرد. به نظر ما سیاست آمریکا ادامه بحران کنترل شده در منطقه است. وی افزود: این اصل دموکراسی مبنی بر یک فرد یک رای در همه کشور‌ها من جمله بحرین باید به خوبی رعایت شود. بروجردی ضمن تشریح وضعیت کنونی در سوریه و عراق اظهار داشت: حفظ تمانیت ارضی در سوریه و عراق سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

دبیرکل وزارت امور جارجه فرانسه نیز متقابلاً اظهار داشت: ما نیز خواستار حفظ تمامیت ارضی این دو کشور هستیم و مخالف تجزیه آن‌ها هستیم.

کد خبر : ۴۲۲۱۰۰