خبرگزاری کار ایران

جزییات نشست نمایندگان با قالیباف؛

هشدار نسبت به انتصاب‌های جناحی شهرداری/ انتقاد به استفاده از بیلوردها برای مخالفت با دولت

درپی برگزاری نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران با محمدباقر قالیباف و برخی از معاونان شهرداری تهران، پروانه مافی و قاسم میرزایی‌نیکو به بیان توضیحاتی در این باره پرداختند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران با محمدباقر قالیباف و معاونان شهرداری تهران بعدازظهر امروز در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

روایت مافی از نشست مجمع نمایندگان با قالیباف

پروانه مافی با اشاره به حضور خود در این نشست، به ایلنا گفت: در این نشست، نمایندگان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، همچنین مسائل مربوط به شورا‌ها و شهرداری‌ها، شهرسازی و معماری و همچنین آسیب‌های اجتماعی، نکات و مسائل کار‌شناسی مختلفی را مطرح کردند.

تشکیل کمیته مشترک مجمع نمایندگان و شهرداری تهران

او با اشاره به ابراز خرسندی قالیباف از بیان این نکات کار‌شناسی از سوی نمایندگان، گفت: مقرر شد کمیته‌ای مشترک نمایندگان مجلس، مخصوصاً اعضای مجمع نمایندگان تهران و مسئولان شهرداری تشکیل شود و درصورت لزوم با همکاری دولت، برای فائق آمدن بر معضلات شهر تهران تلاش کنیم.

گسترش غیرقانونی محدوده تهران مشکلات خطرناکی در پایتخت ایجاد کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برخی از موضوعات مطروحه در این نشست، خاطرنشان کرد: یکی از موضوع‌هایی که مطرح شد، بحث منع گسترش شهر تهران که از حدود ۴۰ سال پیش مصوبات مختلفی در خصوص جلوگیری از گسترش شهر تهران به تصویب دولت و شهرداری تهران رسیده اما متاسفانه این گسترش همچنان ادامه یافته و این مسئله منجر به بروز مشکلات و معضلات خطرناکی در پایتخت شده است.

فروش بی‌رویه تراکم در منطقه ۲۲ منجر به خفگی تهران شده است

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مشکلات زیست‌محیطی منطقه ۲۲ شهر تهران، یادآور شد: تهران دارای کریدور هوا از غرب به شرق است و به همین جهت باید دو سمت غربی و شرقی پایتخت باز و فاقد تراکم جمعیتی باشد که حرکت هوا محقق شود و ساخت‌وساز در این منطقه به‌معنای خفه کردن شهر تهران که مشکلات ناشی از این ساخت‌وسازهای بی‌رویه در سال‌های آینده بیشتر نمایان خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین درخصوص معماری ایرانی-اسلامی، شفافیت مالی، آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه معتادان خیابان‌گرد زن و مرد مسائل مختلفی مطرح شد و شهردار تهران پاسخگویی در قبال این مسائل را به جلسه‌های بعدی در کمیته مشترک مجمع نمایندگان تهران و شهرداری موکول کرد.

هشدار نمایندگان نسبت به انتصاب‌های جناحی قالیباف

مافی با بیان این‌که قالیباف در این جلسه بیشتر به بیان مسائل کلی اکتفا کرد، یادآور شد: در این نشست همچنین نکاتی درباره انتصاب‌ها در شهرداری تهران مطرح شد و همچنین برخی از نمایندگان نسبت به نگرش سیاسی شهرداری تهران به‌عنوان یک دستگاه خدمات‌رسانی هشدار دادند و تاکید کردند که این سازمان باید متعلق به همه شهروندان باشد و نباید به مسائل جناحی و سیاسی بپردازد.

روایت میرزایی‌نیکو از نشست مجمع نمایندگان با قالیباف

قاسم میرزایی نیکو نیز با اشاره به حضور در این نشست به ایلنا گفت: نشست امروز با صحبت‌های دکتر عارف شروع شد که ایشان توضیحاتی درباره علت برگزاری این مجموعه جلسه‌ها آغاز شد و در ادامه قالیباف نیز به بیان برخی نکات کلی پرداخت.

عدم همخوانی عملکرد شهرداری با اهداف توسعه ملی

او گفت: در ادامه حدود ۵ تا ۶ نفر از نمایندگان درباره مسائل زیست‌محیطی، ترافیک و آسیب‌های اجتماعی نکات کار‌شناسی خوبی مطرح کردند و به‌طور کلی نمایندگان تاکید کردند که عملکرد شهرداری تهران با اهداف توسعه ملی که اسناد آن تنظیم شده، همخوانی ندارد.

گلایه نمایندگان مجلس از فروش بی‌رویه تراکم در پایتخت

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس دهم همچنین با بیان این‌که مسئله فروش بی‌رویه تراکم ازسوی شهرداری تهران در نشست امروز مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در این نشست درباره منع گسترش شهر تهران و حفظ جمعیت در حدود ۷/۵ تا ۹ میلیون مسائلی مطرح شد و برخی از نمایندگان گلایه کردند که با فروش حدود ۳۰ میلیون متر مربع تراکم، جمعیت پایتخت سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

اختصاص غیرقانونی ۲۰۰ هکتار برای ساخت مجموعه‌های تجاری در منطقه ۲۲

عضو مجمع نمایندگان تهران یادآور شد: اختصاص حدود ۲۰۰ هکتار به مجموعه‌های تجاری «ایران مال تات» و «هزار و یک شب» در منطقه ۲۲ تهران که به‌عنوان کریدور انتقال هوای پایتخت، نباید مورد ساخت و ساز قرار گیرد، این منطقه کاملاً به یک بخش تجاری تبدیل می‌شود و این مسئله منجر به خفگی هوای تهران خواهد شد.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی خواسته روشن نمایندگان را جلوگیری از ساخت‌وساز در این منطقه عنوان کرد و گفت: باتوجه به آغاز ساخت و ساز‌ها و خطرهای بسیاری که این مسئله برای شهروندان به‌همراه دارد، نمایندگان می‌خواهند هرچه سریع‌تر جلوی ادامه ساخت و ساز‌ها و فروش تراکم در این منطقه گرفته شود.

انتقاد نمایندگان از استفاده شهرداری از بیلوردها برای مخالفت با دولت

میرزایی نیکو در پایان یادآور شد: یکی دیگر از نمایندگان تهران نسبت به برخورد جناحی شهرداری تهران هشدار داد و نسبت به استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در مخالفت با سیاست‌های دولت انتقاد کرد و همچنین درباره انتصاب‌های جناحی و سیاسی در شهرداری تهران گلایه‌هایی را مطرح کرد.

کد خبر : ۴۲۲۲۰۲