خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه به ایلنا خبر داد؛

تحولات منطقه و سوریه محور مذاکرات ظریف و لاوروف/ برنامه دیدار با پوتین هنوز نهایی نشده است

ظریف برای انجام مذاکراتی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود روز جمعه به مسکو می‌رود.

بهرام قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، با اشاره به سفر روز جمعه محمدجواد ظریف به مسکو اظهار داشت: وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه برای شرکت در اجلاس سه‌جانبه در سطح وزرای خارجه ایران، سوریه و روسیه به مسکو سفر می‌کند که در جریان این سفر آخرین تحولات سوریه و منطقه بررسی خواهد شد.

او ضمن تاکید بر نقش راهبردی ایران در ثبات و امنیت منطقه، اذعان داشت: این سفر با توجه به این نقش ایران برای گفت‌و‌گو در خصوص مسائل منطقه و سوریه صورت خواهد گرفت.

قاسمی خاطرنشان کرد: مذاکرات دوجانبه بین وزرای خارجه ایران و روسیه در مورد آخرین تحولات و روابط دوجانبه و مسائل منطقه در برنامه سفر گنجانده شده است.

او در خصوص برنامه دیدار احتمالی وزیر خارجه با ولادیمیر پوتین گفت: هنوز برنامه دیدار با سایر مقام‌های روس مشخص نیست و برنامه نهایی تا فردا مشخص خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص زمان دیدار‌ها گفت: احتمالا دیدار‌ها روز جمعه ده صبح خواهد بود.

به گزارش ایلنا، مذاکرات دوجانبه ظریف لاوروف، در حالی روز جمعه ۲۸ اکتبر در مسکو برگزار خواهد شد که ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه نیز در این تاریخ به مسکو می‌رود و برخی رسانه‌ها از دیدار سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و سوریه با موضوع بحران سوریه در مسکو خبر می‌دهند.

کد خبر : ۴۲۲۹۳۶